Američki proizvođač električnih automobila je tokom drugog kvartala ove godine isporučio 466.140 vozila širom sveta, što je novi rekord za Teslu. Većoj potražnji doprinelo je pojeftinjenje, ali čak ni deoničari Tesle nisu očekivali ovakav uspeh na tržištu.
Prodajni rezultati su čak nadmašili i procene Wall Streeta i Bloomberga, ali i pokazali da je odlučnost Elona Muska da zabeleži bolju prodaju smanjenjem cene automobila imala efekta.
Ovo je najbolja prodaja u jednom kvartalu za Teslu ikada, i rast od čak 83 procenta u odnosu na isti period prošle godine. Kompanija je takođe uspela da smanji jaz između broja proizvedenih i isporučenih automobila na 13.560 primeraka u drugom kvartalu. U prvom kvartalu, proizveli su skoro 18.000 automobila više nego što je isporučeno kupcima.
Tesla, koja automobile kupcima prodaje direktno, imala je par trikova za bolju prodaju. Pored smanjenja cene u celokupnoj gami ranije ove godine, kompanija je uvela prednosti za kupce, kao što je tromesečno besplatno brzo punjenje u SAD za automobile isporučene do 30. juna.
Američka kompanija ne deli informacije o svojim kvartalnim prodajnim rezulatima po regionima ili tipu vozila. Ipak, poznato je da Model 3 i Model Y čine čak 96 procenata prodaje. Tesla još proizvodi Model S i Model X.
Ipak, ovde nije kraj. Tesla je prošle nedelje objavila da će smanjiti cene svojih premijum modela u Kini za više od 4,5 posto, nakon odluke da pojedinim kupcima Modela 3 dodeli finansijske subvencije za kupovinu.
Bonus video: Zašto su električni automobili tako popularni i vredi li ih voziti u Srbiji?