Zapadne sankcije žestoko utiču na rusku automobilsku industriju, a nakon brojnih kompromisa povodom kvaliteta završnog proizvoda, sada iz Rusije dolazi vest da će u proizvodnji Lade učestvovati robijaši na prinudnom radu.
Od trenutka kada je Rusija pokrenula invaziju na Ukrajinu, mnogo toga se promenilo. Razaranje Ukrajine se nastavlja iz dana u dan, ali situacija nije tako divna ni u Rusiji. Očigledno je da se teškoće svakim danom povećavaju jer zapadne sankcije udaraju tamo gde najviše boli, na tehnološki sektor u kojem nema ključnih proizvođača.
Rusiju su napustili Volkswagen, Toyota i Renault, koji je bio vlasnik AvtoVAZ-a, proizvođača Lade. Osim problema sa proizvodnjom i delovima, AvtoVAZ ima još jedan – nema radnika, piše Globe Echo. Mnogi Rusi su završili u kancelarijama za mobilizaciju, zadužili su puške i uniforme, neki su pobegli iz zemlje, a radnika je sve manje. Uprava zatvora u regiji Samara objavila je da je AvtoVAZ pozvao tamošnje zatvorenike na prinudni rad.
Najveći ruski proizvođač automobila AvtoVAZ želi da sa osuđenicima popuni praznine na proizvodnim linijama. Kao i mnoge druge kompanije u Rusiji, AvtoVAZ se bori sa nedostatkom radne snage. Stopa nezaposlenosti u aprilu je pala na rekordno niskih 3,3 procenta. Kao rezultat ukrajinskog rata, stotine hiljada muškaraca je regrutovano u vojsku, a mnogi drugi su pobegli u inostranstvo.
Ipak, ta činjenica je u konfliktu sa ambicioznim ciljevima ruskog proizvođača automobila: AvtoVAZ želi da poveća svoju proizvodnju za 28 posto od septembra i za 40 posto od januara sledeće godine. Kako prenosi Revija HAK, kompanija sa sedištem u gradu Toljatiju u regiji Samara, odbila je da komentariše postizanje ciljeva korišćenjem prinudnih radnika na služenju kazne.
Bonus video: Vozili smo prvi električni Jeep – Ovo je Avenger zbog kog su se Amerikanci frapirali, a Evropljani zaljubili