Foto:Volkswagen

Volkswagen Golf Country baziran na legendarnom Golfu druge generacije, osmišljen je kao konkurent velikom broju japanskih SUV modela, ali je doživeo fijasko na tržištu. Ipak, iz ove perspektive, može se reći da se radi o začetniku SUV automobila nemačke kompanije, koji je sada postao vrlo tražen klasik.

Kompanija iz Volfsburga ima dugu tradiciju proizvodnje terenaca, pa su šezdesetih i sedamdesetih godina bili aktuelni Type 181 nastao na platformi Bube, ali i Type 183 poznatiji kao Iltis.

Pojavom Golfa druge generacije i implementacijom stalnog pogona na svim točkovima putem visko kvačila, nastala je i ideja da se ovaj hečbek pretvori u terensko vozilo. Tako je 1989. na Salonu automobila u Ženevi debitovao koncept Montana, koji je bio off-road vizija Golfa, ali Volkswagen tada nije baš imao prave ideje za realizaciju ovog terenskog automobila. Ipak, kada su posetili nešto iskusnijeg partnera na ovom polju u Austriji, kompaniju Steyr Fahrzeugtechnik GmbH, počela je da se kreira marketinška strategija koja će obuhvatiti kupce koji imaju ambicije ka kupovini japanskih terenaca kao što je Suzuki Vitara.

Foto:Volkswagen

Od prve skice pa do serijskog modela, inženjerima i dizajnerima Volkswagena bilo je potrebno svega 6 meseci.

Country je nastao 1990. na bazi Golfa CL syncro sa četvoro vrata, koji je obogaćen setom ojačanja i zaštita kako bi celina izgledom i voznim karakteristikama zadovoljavala traženu formu. U austrijski Graz su slali gotove karoserije Golfa, a tamo se montirala dodatna oprema.

Podvozje je bilo podignuto za 6 cm, a sa donje strane se montiralo cevno ojačanje promera 12 cm. Tako je ukupna visina karoserije podignuta za 18 cm u odnosu na obični Golf. Country je dobio nove amortizere i opruge, a uz specijalne točkove od 15 inča interesantan dodatak je i rezervni točak na vratima prtljažnika.

Foto:Shutterstock/S.Candide

Volkswagen Golf Country nije imao reduktor i blokadu diferencijala, a zbog smanjenja cene iz serijske opreme je izbačen i ABS.

U ponudi je bio samo jedan benzinski motor, i to isti onaj koji je koristio i Golf GTI, ali je snaga sa 107 KS pala na 98 KS. To je ovom vozilu omogućavalo maksimalnu brzinu od 158 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 12,9 sekundi.

Kako piše Revija HAK, kupovina ovakvog terenca uopšte nije bila prijatno iskustvo za kupca. Golf Country je bio čak 50 posto skuplji od Golfa CL syncro, iako je model na kom se bazira imao više opreme. Zbog visoke cene, izostao je i uspeh na tržištu, a Volkswagen je neuspeh pravdao činjenicom da je Country bio zamišljen kao automobil za slobodno vreme, a ne da glumi pustinjsku lisicu.

Foto:Shutterstock/Dmitry Dven

U oktobru 1991. sa proizvodnih traka sišao je poslednji od ukupno 7.735 izrađenih primeraka. Brojke su jasno pokazale o kakvom debaklu se radilo, ali je na osnovu današnjeg uspeha Volkswagenovih SUV modela očigledno da je kompanija iz Volfsburga naučila lekciju. VW Golf Country je sada postao i klasik, a većina primeraka ima cenu od oko 10.000 evra, dok prodavci za bolje očuvane modele traže i do 25.000 evra.

Bonus video: Vozili smo jedan od najpovoljnijih krosovera u Srbiji

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar