Toyota kaska za konkurencijom na polju električnih automobila, ali ne zato što imaju problema u razvoju i proizvodnji, već zbog njihovog mišljenja da je potpuni prelazak na vozila na struju besmislen.
Japanski proizvođač Toyota se ne slaže sa drugim proizvođačima automobila u vezi sa potpunim prelaskom na električna vozila.
Predsednik Toyote Akio Toyoda, nekadašnji izvršni direktor kompanije, a sada predsednik upravnog odbora, ponovo je potvrdio da električna vozila nisu jedino rešenje za smanjenje emisije štetnih gasova i, na kraju, suočavanje sa globalnim zagrevanjem.
U razgovoru za Automotive News Europe, Toyoda je imao interesantan pogled na to kako se kompanija planira da se prebaci na održiviju budućnost, izjavivši da postoji mnogo alternativa koje treba razmotriti.
„Moj stav o električnim automobilima je da su oni jedna od najvažnijih tehnologija u borbi protiv globalnog zagrevanja, ali ne i jedino rešenje“, rekao je on.
Dok su drugi veliki proizvođači već predstavili širok asortiman električnih modela, Toyota nudi samo jedan automobil potpuno pokretan strujom – bZ4X. Međutim, japanski proizvođač automobila ima mnogo hibridnih modela koji pomažu da se „pređe most“ između vozila na fosilna goriva i električnih vozila.
Toyoda je izjavio da ne može svako da pristupi infrastrukturi za punjenje i objasnio je da će ambiciozni prelazak na električna vozila negativno uticati na ljude koji nemaju dovoljno razvijenu infrastrukturu.
Osim električnih vozila, Toyota se upušta i u tržište vozila s gorivim ćelijama (FCEV). Takođe, podržavaju ovu tehnologiju i učestvuju u moto-sportu sa automobilima koje pokreće vodonik, dokazujući sposobnost FCEV-a da pružaju visoke performanse.
Toyoda je naglasio da je najbolji način za smanjenje emisija štetnih gasova zapravo kombinacija tehnologija koje nisu ograničene na električna vozila. Takođe je predloženo korišćenje sintetičkog goriva, iako je priznao visoke troškove njegove komercijalne upotrebe, piše N1.
Usred sporog usvajanja električnih vozila, Toyota već radi na svojoj sledećoj generaciji baterijske tehnologije koja obećava neviđeni domet od preko 1.500 kilometara i vreme punjenja koje omogućava 900 km dodatnog dometa za samo 10 minuta. Kako prenosi Auto Klub, kompanija planira da lansira ovu tehnologiju do 2026. godine.
Bonus video: Vozili smo Toyotu Corollu Cross – Vrhunski hibridni automobil za celu porodicu, ali da li vredi ovog novca?