U nedelju je na stazi Grobnik u Hrvatskoj održana moto-trka izdržljivosti "6 sati Grobnika". Kao jedini predstavnik iz Srbije, učešće na trci uzeo je i naš Nenad Gavrilović sa svojom Yamahom FZ1 i tom prilikom ostvario je fantastičan rezultat – treće mesto u Open klasi. Povodom odličnog rezultata, napravili smo kratak intervju sa Nenadom kako bi nam preneo svoje utiske sa trke.
Nenad je trku vozio u Open kategoriji, koja je bila i kategorija sa najviše učesnika u trci, a nastupao je sa svojom Yamahom FZ1 iz 2008. godine.
Koliko ti je trebalo vremena da se navikneš na stazu i kakav ti je opšti utisak o stazi?
Automotodrom Grobnik ima kompletnu infrastrukturu potrebnu za organizovanje trkačkih dana i vikenda tako da je navikavanje na nešto bolje išlo lako. Staza je široka, ima mesta za eventualne korekcije putanje, izletne zone su prostrane, sistem za merenje vremena je moderan i konstantno se unapređuje (npr. postoji online praćenje dešavanja u realnom vremenu) što sve zajedno ima za posledicu da vozač može da se fokusira na uživanje u vožnji. Već posle drugog treninga osećao sam se kao kod kuće.
Budući da je trka trajala 6 sati, sigurno je bilo fizički naporno izdržati celu trku. Da li si prethodno radio neke fizičke pripreme kako bi izdržao?
Trka je specifična jer, ne samo da traje 6 sati već je u svakom timu samo po jedan vozač. Dakle, trebalo je spremiti se fizički i mentalno na ovaj napor. Fizički se nisam mnogo pripremao, a to je počelo da se pokazuje tokom trećeg i četvrtog sata vožnje kad su kolena počela da bole, a butni mišići da se grče. Par minuta razmrdavanja u boksu dok je trajalo odlivanje goriva pomogli su da izdržim do kraja trke.
Koliko pauza si napravio tokom cele trke?
U boks sam išao 5 puta i to isključivo iz razloga sipanja goriva. Yamaha FZ1 ima rezervoar zapremine 18 litara, a to je dovoljno samo za 70 minuta neprekidne vožnje.
Koje si modifikacije izveo na motociklu? Da li je u pitanju potpuno serijski motocikl ili su ipak vršene neke izmene?
Motocikl je standardni FZ1 iz 2008. godine, kojeg je treći član tima, mehaničar Ilija Ristić spremio perfektno. Odlučili smo se za kočione pločice Brenta, motorno ulje i kočiona tečnost Motorex, pneumatici Dunlop (GP Pro napred i Sport Smart MK3 nazad).
Da li je bilo potrebe za zamenom guma tokom 6 sati trke na stazi, pročitajte u celokupnom intervjuu sa motociklistom iz Srbije na ovom linku.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: