Ducati 999 imao je nezahvalan posao da popuni mesto koje su napravili 916, 996 i 998. Posle tri generacije došlo je vreme za ozbiljnije promene, kako po pitanju performansi, tako i po pitanju dizajna. Da, ovo je bila i prekretnica jer po prvi put posle dugo godina na Ducatijevom sportskom motociklu nije radio Masimo Tamburini.
To međutim nije sputalo da se 999 proglasi za najbolji dvocilindraš u V konfiguraciji ikada napravljen. Čast i velika obaveza da radi na stvaranju ovog motocikla pripala je Pjeru Treblenčeu (Pierre Terblanche). Zanimljivo je da je Pjer inspiraciju za dizajn 999 dobio u dizajnu lokomotive. Otud i farovi u postavci jedan iznad drugog.
Definitivno se nije osramotio i stvorio je prelep motocikl izuzetno ubojit na stazi. Nije bilo lako tada poneti titulu najbolje V dvocilindraša, jer su se u istoj kategoriji sa Ducatijem borile i Honda VTR1000 SP1 i SP2, Suzuki TLR i Aprilia RSV1000 Mille, dakle jaka i brza konkurencija.
V agregat kao svetinja
Oko izbora konfiguracije agregata nije bilo puno rasprave. Nastavlja se tradicija razvoja dvocilindričnog V motora. Razvodni sistem – naravno, dezmodromski, sa 4 ventila po cilindru i remenom za razvod od radilice do bregastih. Dakle, tradicionalni Ducati! Koji je cilj? Isporuka snage i salve obrtnog momenta.
Ali… Ducati je rešio da povede računa o još par stvari: motocikl je morao biti još pouzdaniji od prethodnih generacija, da sadrži esenicju Ducatija, ali da bude sasvim drugačiji.
Prilikom dizajniranja iskoristio se skoro sva raspoloživa radna zapremina dozvoljena prema tadašnjim trkačkim regulativama.
Sa prečnikom i hodom klipa od 100 x 63,5 mm dobila se radna zapremina od 998 cm3. To je činilo osnovu agregata modela 999.
Namerno kažemo samo modela 999, jer postoji i verzija 999S kao i 999R. O 999S ćemo pisati i u ovom tekstu, a 999R je opet priča za sebe.
Da se vratimo na osnovni 999 iz čijeg Testastreta agregata je istisnuto 124 KS (90,4 kW) na 9.500 o/min. Ono što je krasilo 999 je povlačenje iz niskih obrtaja zahvaljujući odličnom obrtnom momentu od 102 Nm na 8.000 o/min.
Ducati je 999S verziju spremio već snažniju, sa 136 KS (100 kW) na 9.750 o/min i nešto veći obrtni moment od 106 Nm na 8.000 o/min. Srećnici koji su vozili oba modela, kažu da nije veća snaga ta koja je činila razliku, već sama isporuka snage koja je na 999S modelu bila impresivna!
Počev od ispucavanja iz krivina, pa do ubrzanja na pravcima, 999S je bio pravo oružje i daleko “oštriji” od standardnog 999. Razika u snazi dolazila je zahvaljujući drugačijim bregastim osovinama i drugačijim zupčenjem istih.
Još zanimljivih detalja o ogibljenju, kočnicama i reputaciji najlepšeg motocikla na trkačkim stazama, saznajte na ovom linku.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: