Lamborghini Sian Roadster
Lamborghini Sian Roadster; Foto: Promo

Sinoć je italijanska kompanija Lamborghini predstavila superautomobil "sian", ali sada u verziji bez krova. Ovaj ultra-ekskluzivni tehnološki biser pokretaće najsnažniji motor brenda – V12 potpomognut hibridnim sistemom koji razvija neverovatnih 819 KS i do stotke stiže za manje od 2,9 sekundi.

Lamborginijev novi roadster predstavlja pravu riznicu najsavremenijih tehnologija, upakovanu u izuzetno atraktivni paket koji dizajnerskim rešenjima ne krije vezu sa legendarnim modelom „countach“. To se vidi detaljnim pregledom „siana roadster“ pri pogledu odozgo, gde su jasne linije koje objedinjuju kokpit sa zadnjim delom, dok uspomene evociraju i šestougaona zadnja svetla.

Lamborghini Sian Roadster
Lamborghini Sian Roadster; Foto: Promo

Pažnju skreću aerodinamični delovi, pogotovo napred. Vazduh se preko splitera i prednjeg dela haube usmerava ka usisima sa strane, odakle se kreće ka zadnjem spojleru i to bez gubitka tzv. aerodinamične efikasnosti koju može doneti roadster konstrukcija.

Pre nego što otkrijemo pojedinosti najsnažnijeg pogona iz Lamborginija, posvetićemo pažnju dizajnu kupea bez krova, koji će budućim vlasnicima omogućiti boravak u jednom od najspektakularnijih kokpita na svetu. Tih srećnika ima 19, jer je „sian roadster“ izrađen u limitiranoj seriji od 19 primeraka i već su sve prodate.

Lamborghini Sian Roadster
Lamborghini Sian Roadster; Foto: Promo

Svaki primerak biće oplemenjen posebnim materijalima i bojama po želji vlasnika. Predstavljeni model prikazuje elegantnu belo-plavu kombinaciju boja u enterijeru u kom obiluju i ukrasi od aluminijuma i karbona. Novi dizajn ventilacionih otvora, nastao iz 3D štampača, dozvoljava personalizaciju u vidu inicijala budućeg vlasnika. I dok uživa u kokpitu i vožnji pod otvorenim nebom, o audio ugođaju vozača brine zvuk najsnažnijeg Lamborginijevog motora ikada.

Lamborghini Sian Roadster
Lamborghini Sian Roadster; Foto: Promo

Reč je o unapređenoj verziji V12 pogona i snažnom hibridnom sistemu superlake konstrukcije. Naime, „sian“ koristi superkondezator, koji može da skladišti deset puta više energije od litijum-jonske baterije. Smešten je između kokpita i motora, pa samim tim doprinosi idealnoj raspodeli težine vozila. Takođe, višestruko je snažniji od baterije iste težine i tri puta lakši od baterije iste snage, pa električni sistem sa superkondenzatorom i elektromotorom teži svega 34 kg.

Lamborghini Sian Roadster
Lamborghini Sian Roadster; Foto: Promo

Motor sa 12 cilindara u V rasporedu raspolaže sa 785 KS, a u kombinaciji sa hibridnim sistemom od 34 KS, ukupna snaga „sian roadstera“ je 819 KS, dok je najveća brzina čak 350 km/h. To znači da je ovaj model najbrži ikada proizvedeni „roadster“ sa Lamborginijevim znakom.

Zanimljiv podatak je da je 48-voltni elektromotor integrisan u menjačku kutiju kako bi obezbedio momentalni odziv i poboljšao performanse. Ovaj elektromotor je zadužen i da pomogne pri nižim brzinama poput onih pri parkiranju, manevrisanju ili vožnji unazad.

Cenu pravog rariteta na točkovima Lamborghini još uvek nije saopštio, ali se pretpostavlja da će biti iznad 3,5 miliona dolara.

***

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare