Foto:PiaggioGroup

Aprilia Tuono 660 novi je as u kategoriji naked motocikala za fabriku iz Noale. Do sada je kompanija objavljivala šture podatke o ovom motociklu, a sada konačno imamo detaljne podatke o modelu za kojim već sad vlada veliko interesovanje. Uz to je Tuono 660 zaista najnapredniji u kategoriji dvocilindarskih naked motocikala srednje radne zapremine.

„Dvocilindraši“ polako preuzimaju glavnu reč u kategoriji motocikala srednje radne zapremine. Zašto je to tako pisali smo u tekstu koji možete pročitati ovde. Aprilia je jedan u nizu proizvođača koji su predstavili prvo RS660, a zatim i Tuono 660 sa agregatima od dva cilindra. Ono u čemu je Aprilia otišla korak dalje u odnosu na druge je činjenica da su napravili vrlo napredne motocikle.

Počev od dvocilindarskog agregata, pa do elektronike, na Tuono 660 modelu sve ukazuje na to da se radi o pravom sportskom naked motociklu.

Foto:PiaggioGroup

Agregat sa V4 genima

Aprilia je uvek bila poznata po motorima u V konfiguraciji, a upravo je V4 od 1.100 cm3 poslužio kao osnova za agregat na Tuono 660. Naime, prednji blok cilindara na V4 poslužio je kao uzor za dvocilindarski motor koji koristi Tuono 660. Zbog svog malog obima i težine, ovaj agregat odlično se uklapa u manje motocikle. Sve detalje o ovom motoru pročitajte ovde.

Što se performansi tiče, Aprilia Tuono 660 isporučuje 95 KS pri 10.500 o/min, uz maksimalni obrtni moment od 67 Nm pri 8.500 o/min. Ako uporedimo sa drugim dvocilindarskim motociklima slične radne zapremine, Tuono 660 je daleko ispred svih u smislu isporuke snage. Aprilia tvrdi da je čak 80% snage raspoloživo već od 4.000 o/min. Crveno polje i „blokada“ postavljeni su na 11.500 o/min.

Foto:PiaggioGroup

Sportski, a prilagođen za touring vožnje

Tuono 660 i RS 600 dele dosta istih komponenti šasije, sa tim što je Tuono 660 više prilagođen udobnijoj, touring vožnji, uz zadržavanje sportskih karakteristika.

Položaj sedenja je opušten, sa uspravnim položajem tela i široko postavljenim upravljačem. Sedište je postavljeno na 820 mm od tla.

Mala težina je još jedna od prednosti Tuono 660 modela, pa iznosi svega 169 kg, dok je težina sa svim tečnostima motocikla spremnog za put 183 kg.

Rezervoar je zapremine 15 litara, a Aprilia je deklarisala potrošnju na 4,9 litara na 100 km, tako da je autonomija oko 300 km, makar na papiru.

O elektronici kojom je opremljen Tuono 660, čitajte na ovom linku.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram