Foto:Shutterstock

Sve stroža pravila o emisijama štetnih gasova potpuno su promenila automobile, pa tako vlasnici novih dizelskih vozila sada moraju da vode računa i o tečnosti koja se zove AdBlue. Ipak, mnogi vozači nisu svesni da i ovaj aditiv ima rok trajanja.

AdBlue je naziv za vodeni rastvor uree. Vozači novijih dizel automobila sa SCR katalizatorom su obavezni da, osim dizela, redovno dopunjavaju i ovu tečnost, zbog čega imaju dodatni rezervoar. Sastoji se od približno jedne trećine uree i dve trećine demineralizovane vode. Ubacuje se u protok izduvnih gasova i smanjuje emisiju otrovnih azotnih oksida (NOx).

Foto:Shutterstock

Moderni dizelski automobili mogu da zadovolje Euro 6 standarde emisije samo putem ovog dodatnog procesa. Potrošnja je otprilike tri do pet procenata potrošnje dizela. Pre nego što se rezervoar AdBlue-a potpuno isprazni, putni računar će poslati upozorenje. To se može desiti već nakon 5.000 kilometara, ali i kasnije, zavisno od veličine rezervoara.

Neki automobili se neće ni pokrenuti ukoliko u rezervoaru nema dovoljno AdBlue-a. Ako skladištite AdBlue, morate ga čuvati od direktnog sunčevog svetla i visoke temperature (iznad 30 stepeni), navodi Nemački automobilski klub (ADAC). Skladište treba da bude dobro provetreno. Kako prenosi Revija HAK, na temperaturama između minus 5 i plus 20 stepeni, AdBlue ima rok trajanja od najmanje godinu dana. Ako dođe do razgradnje AdBlue-a, može se stvoriti amonijak.

Bonus video: Vozili smo novu Mazdu CX-60 sa neverovatnim dizelašem zapremine 3,3 litara

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar