Bela, crna, siva. Zaključak je jasan: poslednjih 10 godina automobilskom industrijom dominiraju monotone, jednolične boje. Prema izveštaju kompanije Axalta, vodećeg dobavljača boja za automobilsku industriju, njima je obojeno 70% prodatih modela u svetu. Ako pogledamo malo bliže, najpopularnija boja je i dalje bela sa 38% ukupno prodatih novih vozila u svetu, a slede je crna (19%) i siva (15%).
François Farion, direktor Renault direkcije za dizajn boja i ukrasnih elemenata smatra da „Renault unosi vedrinu izuzetno bogatom ponudom boja. I to nam uspeva jer prodajemo 10% više automobila u boji od ostatka industrije”. Dizajner je otkrio i da će boje automobila vrlo uskoro evoluirati u nešto novo i drugačije.
Iako je ponuda boja za automobile svakim danom sve bogatija, takozvane „neutralne” poput bele, crne i sive i dalje prednjače među kupcima. I u tom svetlu, Renault je tu da prkosi ovom trendu.
Nije oduvek sve bilo raznobojno
Po završetku Drugog svetskog rata, automobilska industrija u Evropi je nastavila sa proizvodnjom vozila neutralnih boja. Ali Renault je odlučio da pokrene revoluciju kojom će stati na kraj toj monotoniji. Sve je počelo 1950. posetom glavnog direktora General Motorsa. Nakon što ga je dočekao Pierre Lefaucheux, vodeći čovek Renaulta u to doba, bez oklevanja je primetio da su Renaultovi modeli pomalo sumorni. Treba napomenuti da je SAD prvi osvajao kupce automobilima živih boja: od zelene u boji jabuke do ružičaste, boje su jednostavno tekle ulicama… Tlo je bilo pripremljeno!
Istovremeno je Paule Marot, talentovana i dokazana dizajnerka tekstila, pisala Pierreu Lefaucheuxu kako bi mu predložila da osveži paletu Renaultovih boja i tako je prilagodi željama tadašnjih kupaca. To je bio okidač za buduću saradnju Paule Marot i Renaulta koja je započela 1953. godine.
S obzirom na ugled koji je stekla u svetu tekstila i zidnih tapeta, i te kako se dobro snašla u novoj ulozi savetnice za automobilske boje.
„Upravo je ona zaslužna za raznolikost Renaultove palete boja koje su proslavile model Dauphine. Naime, u svoje vreme je ovaj model bio dostupan u čak 30 pastelnih boja“ , što je bio presedan u segmentu, kaže dizajner François Farion. Paule Marot je zaslužna i za osnivanje Renault direkcije za dizajn boja i ukrasnih elemenata.
Kao što je jasno, ljubavna priča Renaulta i boja traje dugi niz godina.
Brend koji prkosi trendovima
U godinama vladavine neutralnih boja, Renault se odlučio da se istakne nešto šarenijom ponudom u odnosu na ostale proizvođače. Na primer, svi se sećaju prve generacije Renaulta Twingo… Njime je Renault razbio trend monotonih boja.
Kad je prvi Twingo stigao u koncesije u martu 1993, bio je dostupan u četiri boje: ultramarin plava, koralno crvena, korijander zelena i indijsko žuta. „Žaba”, kako su ga nazivali, je obeležio svoje vreme. François Farion tvrdi da taj model nikada nije bio ponuđen u beloj boji. Hrabar potez, zar ne?
S druge strane, Renault Captur dobar deo svog uspeha duguje bogatim opcijama za personalizaciju, zbog toga ne čudi činjenica da 80% njegove prodaje čine upravo dvobojne verzije. Trenutno je dostupan u 90 opcija za personalizaciju spoljašnjeg izgleda, što je prava prednost za vozače koji na taj način žele da izraze svoju posebnost.
S dobrim razlogom, ako je verovati Françoisu Farionu: „Boja je obično drugo pitanje koje vam neko postavi kada kupite automobil. Prvo je: koji je model, a drugo: koje je boje?”.
Kakva je budućnost boja?
Veran svojoj filozofiji, Renault se više nego ikada posvetio bojama svojih aktuelnih modela. Rečima Françoisa Fariona: „Renault oduvek traga za bojama koje su nam potrebne u životu”. Farion dodaje i kako je jedan od ciljeva marke „da vrati živahnost i vedrinu na ulice”.
Ali, smatra da će se boje uskoro promeniti: „U budućnosti ćemo poraditi i na drugim elementima koji prevazilaze osnovnu boju karoserije. Nastojaćemo da je učinimo suptilnijom i sofisticiranijom”. Kako? Igrajući se bojama, teksturama i nijansama dobijenim uz pomoć tehnologije koja, baš kao moda i trendovi, neprestano evoluira.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare