Foto:Promo/Ford

U Fordu i te kako prate globalne trendove, pa njihov poslednji projekat spaja dva sveta na najbolji način. Angažovali su gejmere da dizajniraju automobil i dobili proizvod koje briše granice virtuelnog i stvarnog trkanja. Osim toga, za razliku od brojnih nedostižnih koncept superautomobila, na ovom svako može da stisne gas do daske, pa makar na džojstiku. 

Krajnje je vreme da prihvatimo da su gejming i profesionalni gejmeri stvar sadašnjosti, a ne budućnosti. Gejming je u poslednjih nekoliko godina postao najvrednija grana industrije zabave, čijem godišnjem obrtu novca zajedničkim snagama ne mogu da pariraju holivudska i bolivudska filmska produkcija.

Dok se mi borimo oko usvajanja ove činjenice, u Fordu i te kako prate globalne trendove pa njihov poslednji projekat spaja dva sveta na najbolji način. “Fordzilla P1 Concept” nema nimalo lak zadatak – treba da bude ultimativni “game winner” koji će svoju inkarnaciju imati i u “stvarnom” svetu.  U svakom slučaju, ova zanimljiva priča ima nekoliko nivoa koje je Ford odigrao veoma brzo.

Foto:Promo/Ford

“Igru” su započeli 2019. godine kada su osnovali svoj gejming tim pod imenom Fordzilla, koji čini preko 40 gejmera iz nekoliko evropskih zemalja, koji se takmiče u lokalnim i internacionalnim virtuelnim trkačkim šampionatima.
Drugi “nivo” je bio poziv globalnoj gejming zajednici od strane tima Fordzilla preko društvene mreže Twitter, za davanje konstruktivnih predloga poput dizajna kokpita, izbor pogonskog agregata i definisanje pozicije sedenja vozača, posle čega su Fordovi dizajneri analizirali i uobličili pristigle predloge u “P1 Concept”.

Saznajte još:

Treći i krajnji “nivo” je bio glasanje između dva predložena finalna dizajna. Pobedu je sa ubedljivih 83,8% glasova odneo dizajn Fordovog inžinjera Artura Arinja. Podatak da je tokom online nastajanja “P1 Concepta”, svoje mišljenje preko Twittera dalo preko 225.000 fanova Forda i gejminga, čini ovaj nesvakidašnji proces više nego kredibilnim, ali i marketinški veoma vrednim.
Pobednički dizajn odlikuje mogućnost transformacije karoserije koja je u svojoj izduženoj varijanti idealna za duge i brze pravce Le Mana, dok bi na vijugavim i tesnim putevima Monaka “Fordzilla P1 Concept” trebalo da iskoristi sve prednosti kratke i kompaktne verzije promenljive dužine karoserije.

Foto:Promo/Ford

Ford je na predstavljanju svoje nove virtuelne kreacije obradovao i gejmere i ljubitelje automobila vestima da je u finalnim pregovorima sa poznatom izdavačkom kućom gejming naslova, kako bi “P1” ugledao svetlost virtuelnog dana u toku 2021. godine, ali i da njihovi inženjeri u Kelnu rade na produkciji modela u punoj veličini.

Sigurno je da će ovakav način predstavljanja novih modela i komunikacije sa kupcima postati novi standard u mesecima i godinama koje dolaze, ali Ford je za sada na pol poziciji sa već dobro razrađenim ekosistemom koji uključuje najbolje iz oba sveta.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare