Da bežično punjenje vozila u pokretu nije samo naučna fantastika pokazala je izraelska kompanija Electreon, koja će u Francuskoj i Norveškoj implementirati svoje inovativno rešenje u stvarnom saobraćaju.
Izraelski startap za punjenje automobila električnom energijom Elecreon trijumfovao je na konkursima u Francuskoj i Norveškoj za postavljanje manjih sekcija naprednih punjača za bežično punjenje automobila na putevima.
U Francuskoj će Electreon postaviti 2 km dugačku sekciju za bežično punjenje tokom vožnje na delu autoputa A10 blizu Pariza. Takođe će postaviti i stacionarani bežični punjač pored puta, pored kojeg će vozilo morati da se zaustavi kako bi se napunilo.
Francuzi su se odlučili za izgradnju ove 2 km duge sekcije nakon što je studija francuskog Ministarstva saobraćaja otkrila da tehnologija bežičnog punjenja na putevima može da smanji emisije CO2 iz saobraćaja za 86%.
Izraelski dnevnik Jerusalem Post takođe navodi da je studija zaključila da bi električni kamioni morali da budu opremljeni veoma velikim baterijama i morali bi često da se zaustavljaju na punjačima ukoliko se Electreonova tehnologija ne primeni u praksi.
„Počašćeni smo što je Electreon odabran kao tehnologija bežičnog punjenja za prvu implementaciju ERS-a u Francuskoj. Francuski plan za izgradnju gotovo 9.000 km takvih puteva do 2035. godine je još jedan primer široke globalne prihvaćenosti bežičnog punjenja i sa nestrpljenjem očekujemo da predstavimo naš proizvod nove generacije sa značajno povećanim kapacitetom prenosa energije u ovom projektu“, izjavio je izvršni direktor i suosnivač Electreona, Oren Ezer.
U Norveškoj će izraelska kompanija implementirati svoju tehnologiju na delu puta u blizini autobuske stanice kojom upravlja kompanija AtB AS. Sistem će pomoći u bežičnom punjenju električnih autobusa koje koristi kompanija.
Upotreba puta za punjenje takođe će omogućiti proizvođaču autobusa da smanji veličinu baterija koje koristi.
Konačni cilj je uspostavljanje kompletnog električnog puta u norveškom gradu Trondheimu koji će moći da puni električne autobuse, kamione i taksi vozila.
Kako piše Auto Klub, u maju je Electreon privukao pažnju javnosti kada je modifikovani Toyota RAV4 PHEV na testnom poligonu prešao 1.924,56 km bez zaustavljanja za punjenje.
Bonus video: Jedan od najpopularnijih automobila u Srbiji radikalno promenio izgled – Vozili smo novi Renault Clio