Foto: Promo/Peugeot

Francuski hečbek je svoj kvalitet dokazao titulom Evropskog automobila godine, a za one koji traže praktičan porodični automobil, predstavlja kvalitetnu i kompaktniju alternativu brojnim krosoverima. Međutim, pored svih vrlina koje krase Peugeot 308, tu su i neki nedostaci koji bi mogli da budu razlog odustajanja od kupovine.

Nedavno nakon premijere druge generacije 2013. godine, lansirana je i verzija Style sa ciljem da postane još dostupniji i poželjniji među kupcima.

Foto: Promo/Peugeot

Titula Evropskog automobila godine nije bila iznenađujuća, jer je 308 hečbek dopadljivog izgleda koji nudi široku paletu dizelskih i benzinskih motora Euro 6 standarda. Raspon benzinaca kreće se od 1,2-litarskog trocilindraša sa 82 KS, i trocilindraša sa turbo punjačem koji razvija 110 KS, odnosno 130 KS, pa sve do 1,6-litarskog benzinca sa 205 KS.

Foto: Promo/Peugeot

Dizeli su ipak popularniji na našem tržištu, a Peugeot 308 je u slabijem izdanju imao 1,6-litarski dizel sa 92 KS, odnosno 120 KS, dok je snažniji dvolitarski agregat bio dostupan u dve izvedbe, sa 150 KS i 177 KS. Agregat zapremine 1,6 litara sa 120 KS je tokom redizajna 2018. zamenjen sa 1,5-litarskim agregatom koji razvija 130 KS.

Foto: Promo/Peugeot

Jedan od razloga popularnosti ovog modela bila je oprema, jer je čak i osnovni model imao LED dnevna svetla, klima uređaj, tempomat, DAB radio, Bluetooth i USB konekciju, dok je najviši paket opreme GT nudio skoro sve što je automobilska industrija imala da ponudi u tom trenutku.

Foto: Promo/Peugeot

Ipak, najviše se ističe Style paket opreme koji je skrojen po meri prosečnog kupca. Za prihvatljivu svotu novca, bila je dostupna brojna oprema: aluminijumske felne od 16 inča, diodna dnevna prednja i zadnja svetla, zadnji parking senzori, hromirani okviri prozora, senzor za kišu i svetla, automatski dvozonski klima uređaj, volan i menjač koji su presvučeni kožom, kao i infotejment sistem osetljiv na dodir sa USB konekcijom.

Foto: Promo/Peugeot

Izbor mnogih kupaca sada se ogleda u ponudi polovnih automobila, a jedan od najčešće biranih agregata bio je 1,6-litarski dizelaš sa 92 KS u kombinaciji sa petostepenim ručnim menjačem, koji je u Style opremi bio vrlo pristupačan pre nekih 7-8 godina. Radi se o vrlo tihom i uglađenom motoru, koju nudi odličan odnos između performansi i potrošnje, a koji je uz Renaultov 1.5 dCi, jedan od najboljih dizelskih motora u klasi.

Što se benzinaca tiče, 1,2-litarski agregat sa 110 KS je pristojno snažan pri nižim obrtajima, ali verzija od 130 KS je svakako bolji izbor. Motor zapremine 1,6 litara sasvim logično pruža i bolje performanse, ali zato ima i znatno veću potrošnju goriva. Najsnažnija GTi verzija ima 272 KS, 19-inčne felne od lake legure, Torsen diferencijal sa ograničenim proklizavanjem, crvene kočione čeljusti, veće kočione diskove i sportska sedišta.

Peugeot 308 je dobar za vožnju i udoban iznutra, ali bi i-Cockpit mnoge mogao da odvrati od kupovine. Njegove glavne karakteristike u vidu malog upravljača i visoko postavljene instrument table ne odgovaraju svima, ali je prostor na prednjoj klupi u redu, osim kada vozač postavi volan između nogu kako bi mogao da vidi instrumente.

Foto: Promo/Peugeot

Zadnja klupa mu nije baš najsvetlija tačka, jer rivali poput VW Golfa i Opel Astre nude više prostora za putnike pozadi. Ipak, može se reći da je unutrašnjost pametno dizajnirana, a tu je i veliki prtljažnik zapremine 412 litara.

Foto: Promo/Peugeot

S obzirom da je Peugeot 308 porodični hečbek, prilikom kupovine treba obratiti pažnju na proveru unutrašnjosti. Uz to, treba imati na umu da je automobil verovatno korišćen na uskim, gradskim parkinzima, pa treba proveriti i karoseriju. Što se pouzdanosti tiče, 308 je na brojnim testovima postigao srednju ocenu. Većina bitnijih problema tiču se elektronike koja nije povezana sa motorom.

Foto: Promo/Peugeot

Kako piše Auto Klub, u klasi 28 porodičnih hečbek modela, Peugeot 308 je zauzeo 14. mesto, a ključne stvari na koje treba da pripazite su DPF filter kod dizelskih verzija i električni problemi u smislu prekidača i kontrola. Neki vlasnici se takođe žale na probleme sa ručnim menjačem.

Foto: Promo/Peugeot

Cena za polovni Peugeot 308 druge generacije na domaćim oglasima kreće od 7.500 evra, dok je za dobro opremljen i očuvan model potrebno izdvojiti i preko 10.000 evra. Performantne GT i GTi verzije imaju cenu od 14 do 20 hiljada evra.

Bonus video: Zamislite, i žene psuju: Nema blagih komentara na Peugeot 308

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare