Foto:Charlie Magee/Ford

Kada je Ford krajem oktobra objavio da će prestati sa proizvodnjom legendarnog gradskog modela, mnogi su bili u šoku, jer je Fiesta i dalje vrlo tražen automobil na evropskom tržištu. Sada je objavljen i razlog ove odluke, a naravno, radi se o elektrifikaciji.

Fordova objava o prestanku proizvodnje modela Fiesta bila je tužna za sve ljubitelje malih hečbeka, a pogotovo za one u Evropi koji su i dalje imali pristup ovom automobilu, jer je Ford još ranije prestao sa prodajom ovog gradskog modela u SAD.

Električni automobili moraju da se proizvode, a kako bi se to desilo, Fiesta je morala u penziju. Ovim povodom, Martin Sander je u intervjuu za Autocar otkrio razlog koji stoji iza ove odluke američke kompanije.

Foto:Ford

„Penzionisanje Fieste nije odluka koju smo doneli lako, ali smo morali nešto da uradimo. Rešili smo da proizvodimo naš prvi električni model masovne proizvodnje u Kelnu. Dolazimo do trenutka u kojoj nam je potreban prostor za izgradnju jer fabriku u kojoj se proizvodila Fiesta pretvaramo u postrojenje za proizvodnju električnih automobila. Zbog toga smo morali da donesemo odluku o penzionisanju Fieste“, objašnjava Sander.

Sander je takođe rekao da je Ford razmotrio sve svoje fabrike u Evropi, i odlučio da je postrojenje u Kelnu „najbolja i najprirodnija lokacija za ovako veliku investiciju“. I zaista se radi o velikoj investiciji, jer Ford planira da uloži oko 2 milijarde dolara, a kolateralna šteta je Fiesta.

Foto:Charlie Magee/Ford

Ford planira da do 2026. godine prodaje 600.000 električnih automobila u Evropi godišnje. Kako bi ostvarili taj cilj, nekoliko novih modela će se pridružiti gami, uključujući i Pumu na struju, kao i automobil veličine Focusa koji će biti postavljen na Volkswagenovu MEB platformu.

Što se eventualnog povratka Fieste tiče, nemojte se previše nadati. Sander je izjavio da ne bi ništa isključio, ali da za sada ne postoje konkretni planovi o povratku ovog gradskog automobila. Veći novac, pogotovo sa električnim vozilima, je u skupljim i većim automobilima, što je upravo proizvodni cilj Forda u narednim godinama.

Bonus video: Da li su to Dacia Duster i Suzuki Vitara dobili rivala? Vozimo MG ZS i idemo na zimovanje

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar