Svaki novi BMW je predmet žustrih rasprava na internetu jer se dizajn ovog brenda menja. Tako ni najnovija Serija 7 nije izbegla taj scenario. Ukusi su različiti i o njima ne treba raspravljati, a činjenice su da je novitet zapravo najduža "sedmica" svih vremena, da prvi put dolazali sa gigantskim ekranom od čak 30 inča i da će prvi put imati i potpuno električnu varijantu naziva i7.
U pitanju je sedma i do sada najduža generacija „sedmice“ koju je moguće isporučiti samo u produženoj verziji od 5,4 metara.
Spoljašnost donosi sada već prepoznatljive BMW dizajnerske elemente – osvetljene grilove, nove podeljene farove (gornji deo ima funkciju dnevnog svetla i migavca), kao i adaptivni LED sa Matrix dugim svetlom koji dolaze u standardnoj opremi.
Kao luksuzna opcija dolaze BMW kristalni farovi, a dnevna svetla konstruisana su u LED tehnologiji i prolaze kroz svarovski kristale koji su raspoređeni u obliku slova L. Dizajneri su se ovog puta odlučili da svetlo na ovom modelu bude duboko uklesano u prednji branik.
Na bočnom delu vozila poseban vizuelni efekat stvaraju stakla sa gotovo nevidljivim zaptivkama, a gornji i donji deo razdvojeni su karakternom crtom po sredini vozila, dok duže dimenzije vrata omogućavaju olakšan ulazak i izlazak putnika. Novitet u pogledu eksterijera su i BMW Individual boje u dve nijanse.
Vozačima koji su sportski orijentisani na raspolaganju je M paket, a u ponudi nas očekuje i novi M Sport paket Pro.
Enterijer nove BMW-ove Serije 7 putnicima nudi inovativni Entertainment system i BMW Theater Screen koji dolazi sa ekranom veličine čak 31,3 inča uz 8K rezoluciju.
Uz ove luksuzne karakteristike, zadnji deo kabine nove BMW Serije 7 lako se transformiše u privatni bioskop, gde, pored ostalog, putnici mogu da uživaju u filmovima, serijama, omiljenoj muzici, ali i video igrama.
Sve kontrole ovog sistema su nadohvat ruke i to uz pomoć dva 5,5-inčna touch screen displeja koja su montirana u zadnjim vratima (BMW Touch Command).
Uz Bowers & Wilkins audio sistem i Executive Lounge paket zadnjih sedišta, koja su podesiva i imaju opciju transformacije u ležaj, putnici imaju utisak kao da zaista borave u nekom od luksuznih apartmana.
Za vozače nova „sedmica“ nudi novi zakrivljeni ekran i redizajnirani volan, kao i novu ručicu menjača. Ispred suvozača je BMW Interaction Bar koji putnicima olakšava upravljanje podešavanjima unutar vozila.
Prednja sedišta su potpuno novog dizajna i standardno dolaze u Comfort verziji. Površine za sedenje su šire, a nude i širok raspon mogućnosti električnog podešavanja, grejanja, kao i lumbalne podrške.
Opcionalno, moguće je dodati i aktivnu ventilaciju sa hlađenjem, kao i funkcionalne masaže sa devet programa, dok standardna oprema podrazumeva i četvorozonsku klimu.
I ova, sedma generacija, u standardnoj opremi ima vazdušno oslanjanje (i napred i nazad), a aktivni stabilizatori sada funkcionišu uz pomoć elektromotora koji rade na naponu od 48V. Sveukupno je povećana krutost karoserije, a prema rečima proizvođača, poboljšan je i balans komfora i poznate BMW dinamike u vožnji.
Sve navedeno predstavlja dobru pripremu za najnovije verzije pogonskih jedinica od kojih po prvi put imamo potpuno električni pogon u verziji BMW i7 xDrive60, gde uz pomoć dva elektromotora taj model raspolaže sa 400 kW/544 KS i 745 Nm. Baterija je neto kapaciteta 102 kWh i omogućava domet do 625km.
Sve verzije sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem su opremljene 48V MHEV sistemima koji razvijaju 13 kW/18 KS i 200 Nm.
Dve startne verzije nose oznake 735i i 740i i imaju trolitarski šestocilindricni benzinski motor snage 200 kW/272 KS i 280 kW/ 380 KS.
Na proleće 2023. stižu još dve verzije, odnosno 760i xDrive sa 544 K, kao i 740d xDrive sa 300 KS.
Plug-in hibridne verzije takođe dolaze početkom naredne godine sa petom generacijom pogona i imaće očekivanu autonomiju od 80 km po WLTP ciklusu u čisto električnom modu vožnje.
Nakon toga, očekuje nas i još jača verzija BMW i7 sa oznakom M70 xDrive sa ukupnom snagom od 660 KS.
Bonus video: Kako naši ljudi reaguju na BMW iX
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare