Američka kompanija je uradila nešto vrlo čudno prošle nedelje. Priznali su grešku i prestali da bacaju novac pokušavajući da postignu cilj koji su ozbiljno potcenili.
16. avgust 2016. je trebalo da bude bitan trenutak za Marka Fieldsa, tadašnjeg šefa Forda. Tada je objavljen njihov plan koji je ciljao zvezde.
„Ford će masovno proizvoditi potpuno autonomna vozila za pet godina. To znači da neće imati volan, neće biti pedale gasa, niti pedale kočnice, a ni vozač neće biti potreban“, ponosno je izjavio Fields tada.
Šest godina, nekoliko milijardi dolara, i dva izvršna direktora kasnije, Ford nije uspeo da ostvari taj plan. Čak nije ni blizu.
Šef finansija američke kompanije, John Lawler, priznaje da je to takvog dostignuća i dalje potrebno pet ili više godina, što znači da je tehnologija još uvek toliko daleko od stvarnosti koliko je Ford verovao da jeste kada je Fields objavio svoje predviđanje.
Ali umesto da daje lažna obećanja i čudna objašnjenja akcionarima, Ford se sada odlučio za jedan radikalan potez. Više ne žele da troše novac pokušavajući da postignu cilj koji su ozbiljno potcenili.
„Stvari su se promenile. Profitabilna, potpuno autonomna vozila su i dalje jako daleko“, izjavio je Jim Farley, izvršni direktor Forda.
Ova nagla promena kursa uključuje i plan da se ugasi Argo AI, koja je bila nepoznata start-ap kompanija u koju je Ford uložio oko milijardu dolara pod vođstvom Fieldsa. Sa finansijskom podrškom Forda, a kasnije i Volkswagena, Argo AI je postala jedna od najnaprednijih kompanija na polju samovozećih automobila.
Sa problemom privlačenja investitora, rokovi koje je ova kompanija davala su bili sve duži, a Ford je sada rešen da se fokusira na tehnologiju za pomoć vozaču koju može ranije da primeni, i da od nje zaradi.
Veliki broj kompanija koje se bave razvojem samovozećih automobila našle su se u velikom problemu, jer proizvođači automobila više nisu sigurni u brzu implementaciju sistema autonomne vožnje. Prema određenim izveštajima, oko 75 milijardi dolara je uloženo u razvoj samovozećih automobila, a sva vozila i dalje zahtevaju pedale, volan i vozača koji je budan.
Bonus video: Kočili smo na „ćelavim“ gumama, vozili Nissan X-Trail i pronašli top kafu na pumpi