Foto: Opel Automobile GmbH

Kada bih imala dovoljno novca i kada bih morala da kupim električni automobil – moj izbor bi najverovatnije pao na Opel Mantu GSe, jer sam slaba na stare sportske kupe modele. Restomod, odnosno u ovom slučaju elektromod je omogućio da kultni Opelov kupe iz sedamdesetih u novom izdanju zadrži dosta toga od pre, ali je dobio električno srce, revolucionarnu digitalnu prednju masku i još par stvari. Danas je i premijerno prikazan, pa imamo više fotografija i informacija.

Kako smo već nedavno pisali, da bi lakše progurali nove električne modele i kod onih koji se nešto specijalno ne raduju aktuelnim trendovima, proizvođači automobila će nas hvatati na emocije. To rade tako što oživljavaju ikone na koje smo se „ložili“ i montiraju im električna srca.

Opel Manta A je bila sjajni sportski kupe iz sedamdesetih. Nemački brend je sada rešio da ga oživi kao retro EV, koji donosi puno tehnologije i električni pogon. Zvuči kao da su ga pokvarili, ali zapravo nisu. Na Opel Manti GSe Elektromod su radili opasni zaljubljenici u automobile, pravi petrolheadi, što se odmah i vidi. I sve što su promenili zapravo je nešto što će omogućiti da legendarna Manta nastavi svoj život u novom dobu koje je već tu.

Foto: Opel Automobile GmbH

Evo kako su očuvali važne stvari: dvoja vrata, skoro identičan izgled, pogon pozadi i – četvorostepeni ručni menjač!

Stari četvorocilindarski benzinac je zamenjen elektromotorom koji raspolaže sa 150 KS i 255 Nm. To novu Mantu čini snažnijom od originalne Mante A, ali ujedno i najjačim modelom na struju iz Opela.

Baterija od 31 kWh je kompaktnija od onih koje se nalaze u modelima Corsa-e i Mokka-e, dok je domet 200 km, ali baterija može da se dopunjava i tokom vožnje sistemom rekuperacije energije pri kočenju.

Foto: Opel Automobile GmbH

Jedinstvena je po tome što se sva snaga šalje na zadnje točkove putem manuelnog menjača. To ne nudi nijedan električni automobil koji je danas u proizvodnji. Vozačima je ostavljena mogućnost da izaberu da li će stepene prenosa menjati putem originalnog manuelnog menjača ili će jednostavno ubaciti u četvrtu “brzinu” i voziti automatski.

Foto: Opel Automobile GmbH

Jedinstvena je i po tome što donosi digitalnu LED prednju masku na čijem displeju mogu da se prikazuju različite poruke, a o čemu smo već pisali detaljno na našem portalu. Konvencionalni farovi, zadnja svetla i ona za maglu su zamenjena LED tehnologijom.

Manta, auto, automobil, Opel
Foto: Opel

Ronal 17-inčni aluminijumski točkovi menjaju originalne 13-ice, a hromirani branici su uklonjeni kako bi Manta asocirala na tjunirane i trkače verzije kakve je radio npr. Irmscher. Upadljiva neon-žuta boja predstavlja novi Opelov brending dizajn, ali je tu kontrasna crna retro hauba.

Foto: Opel Automobile GmbH

Enterijer je prilično modernizovan, ali i dalje liči na nekadašnji. Analogni pokazivači su zamenjeni digitalnom instrument tablom od 10 inča, dok su sportska sedišta poznata iz Adam S verzije. Tu je čak i prava ručna kočnica, a trokraki volan je takođe “nostalgičan”, i ima marker na 12 sati.

Foto: Opel Automobile GmbH

Iz Opela nisu otkrili da li će sjajni Elektromod ući u serijsku proizvodnju ili će biti kakva limitirana serija, ali će sličan tretman dobiti i drugi kultni modeli, poput Corse i GT-a.

Foto: Opel Automobile GmbH

Podsetimo da proizvođači automobila sve češće inspiraciju za nova električna vozila traže u prošlosti, što je već jasno iz nekoliko primera: Renault sa novim R5, Hyundai sa 45, Peugeot sa e-Legend Conceptom, i tako dalje. Sada se Opel vratio u sedamdesete i prikazao pravi restomod.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare