Foto:Lanica

Legendarni italijanski proizvođač automobila Lancia već godinama kuburi, ali je Stellantis grupa rešila da ovaj brend oživi.

Lancia je nekada bila među najpoželjnijim proizvođačima, a sada se oslanjaju na samo jedan model – Ypsilon, međutim, to bi trebalo uskoro da se promeni, jer Stellantis ima velike planove za ovaj brend.

Foto:ALDO_FERRERO/ Lancia

Prvi novi automobil italijanske kompanije će biti predstavljen za nešto više od godinu dana, ali Lancia je već dizajnirala tri nova modela za koje očekuju da će im obezbediti ulazak u premijum segment.

Lancia i dalje nije prikazala konceptne najave ovih automobila, ali je ove nedelje objavila nagoveštaj glavnih dizajnerskih elemenata koji će odlikovati njihovu buduću gamu. Za to im je poslužila dizajnerska maketa naziva „Pu+Ra Zero“, skraćeno od „pure“ i „radical“, što bi trebalo da znači da će dizajn automobila italijanske kompanije biti čistokrvan, ali i radikalan.

Foto:Lanica

Moderan, ali i tradicionalan dizajn

„Želeli smo da pokažemo da Lancia može biti verna svojim korenima, a da ne mora da bira između čistokrvnog i radikalnog, jer sa našim Pu+Ra dizajnerskim rečnikom želimo da ponudimo obe karakteristike“, izjavio je Luca Napolitano, izvršni direktor Lančije.

Glavni čovek dizajna Stellantisa, a samim tim i brenda Lancia, Jean-Pierre Ploue, kao izvore inspiracije naveo je dva konceptna automobila koje je dizajnirao Bertone: Lancia Stratos Zero iz 1970. i Alfa Romeo Carabo iz 1968.

Predstavljena maketa ima oblik inspirisan konceptom Stratos Zero, ali i novi vizuelni identitet na prednjoj strani, novi logotip na području C stuba i kružna zadnja sveta koja podsećaju na serijski Lancia Stratos, koji je lansiran 1973. godine. Ovi dizajnerski detalji će odlikovati novi model Ypsilon.

Tri nova automobila do 2028.

Napolitano tvrdi da Lancia dizajnira svoja tri buduća modela simultano kako bi osigurala da će isporučiti maksimalnu moguću vizuelnu sličnost sa Pu+Ra dizajnerskim jezikom. Lancia trenutno prodaje samo jedan model, gradski automobil Ypsilon, i to isključivo na italijanskom tržištu.

Sa nastankom Stellantisa, Lancia je postala deo grupe premijum brendova ove grupacije, zajedno sa DS-om i Alfa Romeom. Novi Ypsilon stiže 2024. godine kao gradski automobil sa petoro vrata. To će biti prva potpuno električna Lancia, ali i poslednji model koji će nuditi motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

Nakon toga, stiže automobil na struju srednje veličine tokom 2026. Napolitano je izjavio da je dizajn ovog modela promenio pravac od početka razvoja, i da se više interno ne naziva Aurelia, što je bio naziv revolucionarne limuzine, kupea i kabrioleta iz 1950-ih.

Foto: Miloš Nikodijević

Treća nova Lancia će dobiti naziv Delta i biće potpuno električni kompaktni model čija premijera je zakazana za 2028. Iako je debi za više od pet godina, dizajn je već poznat i neće se menjati, jer bi svaki dizajner italijanske kompanije želeo da stavi svoj potpis na novu Deltu, ali to neće biti moguće.

Moderan logo sa istorijskom inspiracijom

Lancia je predstavila novu verziju svog logotipa u obliku štita koji uključuje zastavu, krug (za volan), i koplje, jer je osnova za naziv brenda italjanska reč „lance“, što znači koplje. Svi ti elementi korišćeni su i u logotipu iz 1929. godine, a ovo novo tumačenje najviše liči na varijaciju iz 1957. godine. Prema rečima dizajnera, Lancia namerno nije htela da se prihvati trenda dvodimenzionalnih logotipa koji su optimizovani za društvene mreže i digitalnu upotrebu.

Foto:Lanica

Novi logo se neće pojaviti na prednjem i zadnjem delu novih automobila italijanske kompanije, već na bokovima vozila, najverovatnije na B ili C stubu.

Bonus video: Kočili smo na ćelavim gumama i testirali novi Nissan X-Trail

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar