Kod skoro svih automobila, brzinomeri pokazuju maksimalnu brzinu koja nije ostvariva u realnosti. Kao primer smo uzeli mali gradski automobil Volkswagen Up koji ima ugraviranu maksimalnu brzinu od čak 220 km/h, a imamo i odgovor zašto automobilski proizvođači ovo rade.
Automobil sa motorom koji razvija „moćnih“ 80 KS i brzinomer koji pokazuje limit od 220 km/h?! Kao da ste dizaču tegova u najtežoj kategoriji stavili patike za sprint i rekli mu da pobedi na atletskoj stazi svetskog prvaka na 100 metara. Opšte je poznato da, na primer, Volkswagen Up ide do 160 km/h, a brzinomer mu se završava sa 220 km/h. Razlika od 60 km/h baš i nije mala. Zašto je tako? Na to pitanje pokušao je da odgovori CNN.
Čini se da proizvođači automobila žele da postave najčešće korišćene brzine na centralno i lako čitljivo mesto. To znači da radije postavljaju brzinu između 100 i 130 km/h centralno na vrhu instrument table, a kako bi se brojevi simetrično rasporedili po instrument tabli, ostatak brzinomera je takođe popunjen vrednostima koje je nemoguće dostići.
Kako prenosi Revija HAK, ima tu i malo prestiža, jer ako imate brzinomer sa 220 km/h na VW Up-u, to sugeriše da ovaj mali gradski automobil može mnogo više nego što mu to motor omogućava.
Bonus video: Kako funkcioniše novi radar za kontrolu brzine