Savremeni automobili nude mnoge sisteme pomoći, ali istovremeno komuniciraju i sa proizvođačem i pružaju mu mnoštvo informacija o vašim navikama u vožnji.
Već nekoliko primera pokazuje koliko podataka nesvesno dajemo proizvođačima svakim metrom koji pređemo u automobilu. Wired je detaljno opisao neke modele na američkom tržištu i naveo dobre primere. Verovali iili ne, automobil može da prikupi čak do 25 GB podataka u samo jednom satu.
Na primer, vlasnici novog Forda F-150, najpopularnijeg modela u Americi, trebaju da znaju da proizvođač dobija informacije o brzini kretanja svakog vozila, ali i o tome koliko snažno vozač pritiska papučicu gasa.
Toyota, s druge strane, kaže da prikuplja podatke o ponašanju vozača, ubrzanju, brzini, kočenju i odredištu putovanja. Neki automobili doslovno skeniraju lice vozača pre pokretanja motora. U vezi s tim, portparol Toyote za Wired je rekao: „Ove podatke ljudi ne mogu da čitaju, a skenovi lica se čuvaju samo u vozilu i ne prenose se Toyoti.“
I Chevrolet beleži podatke, uključujući parametre vožnje, ali i lokaciju, rute vožnje, pa čak i manje bitne informacije poput toga koliko je prozor otvoren. Ako vozite električni automobil, proizvođač će analizirati podatke kada punite vozilo kod kuće.
Gigabajti ličnih podataka se svakodnevno šalju u bazu radi obrade, a tu prednjače američki proizvođači. Pritom ni oni sami ne izbegavaju to, već ponosno priznaju kako komuniciraju sa vozilom. Značajan deo tih podataka nesumnjivo završava u rukama brokera podataka, osiguravajućih društava, vlade i drugih. Kako piše Index.hr, to je kombinacija podataka koju stranica Privacy4Cars analizira kako bi iznela svoje izveštaje o privatnosti vozila, koji su zasnovani na zvaničnim dokumentima i saglasnostima određenih proizvođača.
Bonus video: Vozili smo Toyotu Corollu Cross – Vrhunski hibridni automobil za celu porodicu, ali da li vredi ovog novca?