Foto:shutterstock

O vodoniku kao alternativi za benzin i dizel, pa čak i za električnu energiju, dosta se pričalo u prethodnoj deceniji, a neki proizvođači poput Toyote i Hyundaija su čak i predstavili serijske automobile sa pogonom na gorivne ćelije. Ipak, prema najnovijim procenama, čini se da vodonik nije prava alternativa fosilnim gorivima.

Uz električne automobile, vodonik je tokom prethodnih godina izgledao kao jedna od alternativa automobilima na benzin i dizel. Ali čini se da on ipak ispada iz trke. Neki proizvođači automobila koji su imali ozbiljne planove sa vodonikom ga više i ne spominju, a energetski gigant British Petroleum je sada najavio da ne vidi vodonik kao relevantnu zamenu za benzin i dizel u periodu do 2050. godine.

Foto:BMW AG

Prema BP-u, više od 70 procenata automobila na planeti bi do sredine ovog veka trebalo da ima električni pogon. Ostatak će i dalje primarno koristiti naftne derivate, uz manje količine biogoriva i prirodnog gasa.

Najave su zanimljive jer je British Petroleum jedan od većih investitora u biznis sa vodonikom. Do 2030. godine ova kompanija želi da proizvodi od 500.000 do 700.000 tona zelenog vodonika godišnje, ali prvenstveno cilja na procese koje je teško elektrifikovati, kao što su na primer industrija čelika, hemijska industrija ili rafinerije nafte. BP vodonik vidi kao gorivo u brodskom i vazdušno saobraćaju ili transportu teških tereta na putevima.

Što se proizvođača automobila tiče, sve je tiho, samo će BMW sledeće godine proceniti da li će predstaviti iX5 Hydrogen kao serijski automobil. Kako piše Revija HAK, trenutno samo Toyota i Hyundai imaju serijske modele sa pogonom na vodonik.

Bonus video: Vozili smo Toyotu Corollu Cross – Vrhunski hibridni automobil za celu porodicu, ali da li vredi ovog novca?