Foto: Shutterstock

U slučaju da niste čuli ovaj urbani mit, u njemu se navodi da će dodavanjem pola kilograma šećera u rezervoar u potpunosti uništiti motor automobila, a evo da li je to tačno.

Zdrav razum nam govori da bi dodavanje bilo čega osim goriva, ili aditiva za motor u rezervoar nešto što bi moglo da ima ozbiljne posledice. Te posledice bi uglavnom bile kobne po sistem goriva vozila, a prekomerna količina bi mogla da dovede do mehaničkog kvara, a u slučaju šećera i do začepljenja filtera goriva.

Prema ovoj urbanoj legendi koja postoji već decenijama, ako želite da uništite motor automobila, dovoljno je da dodate pola kilograma šećera u rezervoar. Nije poznato odakle i od kada ova legenda vuče korene, ali to bi navodno, na kraju izazvalo zastoj u motoru i dovelo do gotovo nepopravljive štete. Da budemo iskreni, ova teorija ima smisla. Šećer se topi pri visokim temperaturama i pretvara u karamelu, koja bi na kraju začepila cevi za gorivo, brizgaljke, ventile, pa čak i unutrašnjost cilindara.

Međutim, to nije tako jednostavno kako se čini, barem ne kod modernih automobila. Na početku treba da uzmemo u obzir da proizvođači ugrađuju sigurnosne sisteme kako bi sprečili bilo koga osim vlasnika sa ključem da pristupi otvoru rezervoara. Da bi se to postiglo, poklopci rezervoara imaju bravu, a većina marki uključuje dva nepovratna ventila, jedan na početku, a drugi bliže samom rezervoaru.

Na taj način se sprečava prolivanje neželjenih predmeta u rezervoar, kao i ulazak prašine i prljavštine. Takođe je osmišljen kao sigurnosna mera za sprečavanje krađe benzina ili dizela, pa čak i isticanja goriva iz prepunog rezervoara kada vozite krivinama ili kružnim tokom dovoljno brzo da izazovete naginjanje karoserije.

Ali, čak i da postoji neko ko je dovoljno sposoban da savlada sve te mehaničke barijere, motor je opremljen uređajem koji je zadužen da spreči da čestice pomešane sa gorivom dođu u njegovu unutrašnjost. To je filter goriva, jednostavan i jeftin element koji se nalazi u svim vozilima koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem.

Foto: Shutterstock

Zadužen je za filtriranje goriva, zadržavanje nečistoća tipičnih za benzin i dizel, kao i održavanje tečnosti čistom u svakom trenutku. Naravno, eventualni preostali šećer koji bi mogao da dospe u motor bio bi sprečen filterom, zbog čega on postaje sigurnosno sredstvo koje će sprečiti veći kvar.

Osim toga, treba da uzmete u obzir da se šećer teško razređuje u gorivu, pa bi većina tih pola kile bačene u rezervoar završila na dnu. Kako biste uklonili sve ostatke koji bi mogli da ostanu, dobra ideja je da se zameni filter goriva onoliko puta koliko je potrebno. Kako piše Auto Klub, ako je to pre nekoliko decenija bila urbana legenda, onda danas to zapravo ne drži vodu.

Bonus video: Bili smo u Južnoj Africi i vozili BMW Seriju 7 o kojoj, odjednom, svi imaju mišljenje