Druga generacija japanskog krosovera je čest prizor na našim ulicama, a ono što krasi ovaj automobil jesu niski troškovi, udobnost, kao i kvalitet izrade. Kao takav je čest izbor na tržištu polovnjaka, a ovom prilikom donosimo prednosti i mane modela Nissan Qashqai druge generacije.
Nissan Qashqai druge generacije je predstavljen 2014. godine, a polovni primerci sa početka proizvodnje se na domaćem tržištu mogu pronaći i za oko 11.500 evra. Redizajnirana verzija debitovala je 2018. godine sa novom tehnologijom ali i nekoliko novih agregata u ponudi.
Izvorno, u ponudi su bili 1,5-litarski i 1,6-litarski dizelaši, kao i 1,2-litarski i 1,6-litarski turbo benzinci. U oba slučaja, manji agregati su zapravo bili poželjniji u smislu troškova i uglađenosti. CVT automatski menjač naziva Xtronic je bio dostupan kao opcija, ali nešto bučniji rad motora sa ovim menjačem je mnoge ipak odbio, pa su se odlučili za šestostepeni ručni menjač. Redizajn iz 2018. godine doneo je neke promene, ali i novu gamu motora, pa je bio dostupan benzinski agregat zapremine 1,3-litra sa 140 KS, odnosno 158 KS.
Što se dizela tiče, u ponudi je ostao 1,5-litarski motor kao i pre, ali je 2019. godine predstavljen 1,7-litarski dizel sa 150 KS. Neke od najbitnijih pozitivnih karakteristika modela Qashqai su visok nivo komfora ali i osećaj prostranosti, pre svega zbog udobnosti sedišta i vešanja.
Treba reći da je i završna obrada materijala mnogo bolja u odnosu na prvu generaciju, poput mekih ručica i papučica, kao i dosta bolje zvučne izolacije. Druga generacija Qashqaija u vožnji nudi osećaj izbalansiranosti kakvu ima retko koji krosover, a posebno u krivinama gde uliva poverenje kada se nagazi papučica gasa.
Kada se priča o motorima, najbolji izbor su štedljivi dizeli: 1.5 dCi (110 KS) i 1.6 dCi (130 KS). Turbobenzinci su tiši, i takođe ne troše mnogo, a imaju sličnu dinamiko kao i dizeli. Prtljažnik ima zapreminu od 430 litara, što svakako nije rekord u klasi, ali je sasvim dovoljno za većinu potreba.
Što se mana tiče, Nissan Qashqai je najviše kritika dobio tokom svojih prvih godina proizvodnje, a većina njih su bila vezana za neke „dečje bolesti“, poput ranog otkazivanja fabričkog akumulatora, curenja ulja na poklopcu ventila, a halogena svetla su umela da brzo oslabe.
Među polovnim primercima, dizelaši čine ubedljivu većinu, a najvažnije je pronaći dobro održavan primerak jer sa njim nećete imati problema. Idržljivost i kvalitet modela Nissan Qashqai je tokom kupovine polovnog primerka istovremeno vrlina i mana. Zbog toga što je ovaj krosover vrlo solidno izrađen, zbog čega je na neki način otporan na korišćenje, možete imati problem da utvrdite pravo stanje i kilometražu automobila. Zbog toga je bitno pažnju posvetiti utvrđivanju prave kilometraže, jer bi njegovo korišćenje moglo da bude odlično prikriveno.
Kako piše Auto Klub, iskustva vlasnika su odlična, a druga generacija i dalje izgleda moderno, nudeći udobnost, prostranost, pouzdanost i ekonomičnost. Radi se o kvalitetnom i svestranom automobilu sa odličnim izborom motora i vrlo dobrim podvozjem. Cene najstarijih primeraka sa najvećom kilometražom kreće od 11.500 evra, dok će vas dobro opremljena redizajnirana verzija koštati i više od 20 hiljada evra. Uz malo potrage, može se pronaći pristojan primerak sa cenom od oko 15 hiljada evra.
Bonus video: Vozili smo novi Nissan Qashqai
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare