Nakon nestašice mikročipova koja je napravila velike probleme, auto-industrija bi mogla da se suoči sa nedostatkom auto stakala u aktuelnoj krizi lanaca snabdevanja. Kako piše The Wall Street Journal, zapadna automobilska industrija je vrlo zabrinuta, a Volkswagen navodno već pravi zalihe prozora i vetrobranskih stakala.
Zapravo, uzrok je energetska kriza u Evropi. Za proizvodnju stakla je potrebno dosta energije, tačnije prirodnog gasa koji ovih dana dostiže rekordno visoke cene. Uvoz iz Rusije je znatno smanjen, a širom Evrope se traže alternative i smišljaju mere uštede.
Najveći problem je što se nemačka industrija najviše oslanja na ruski gas. Veliki broj automobilskih komponenti se proizvodi u Nemačkoj ili u zemljama istočne Evrope, koje takođe trebaju isti izvor energije ili su preblizu rata. Svaki nedostatak stakla će uticati na proizvođače automobila momentalno, jer neće biti alternativnih rešenja kao tokom nestašice poluprovodnika. Kompanije koje su tokom prethodne dve godine jednostavno pronašle drugu opciju za proizvodnju mikročipova, sada neće imati tu mogućnost.
Činjenica je da ukoliko ne bude dovoljno stakla, proizvodnja automobila neće moći da se nastavi u planiranom kapacitetu. Kako prenosi Auto Klub, zaustavljanje proizvodnje stakla znači uvoz iste komponente iz zemalja koje nisu toliko pogođene energetskom krizom. U zavisnosti od lokacije proizvodnje, cena stakla za automobile može biti i nekoliko puta veća, što će dovesti do rasta cene automobila.
Ipak, ovaj problem bi mogao lakše da se reši nego situacija sa mikročipovima. S obzirom da je nedostatak stakla povezan sa energetskom krizom, potrebno je pronaći druge izvore prirodnog gasa ili druge izvore energije, poput one koja se dobija iz nuklearnih elektrana, a Nemačka za sada ne odustaje od planova za zatvaranje svojih poslednjih nuklearki.
Bonus video: Vozili smo Peugeot 308 karavan i isprobali „pijane naočare“
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram