Nakon što je Audi prikazao koncept svog prvog električnog SUV modela "Q4 e-tron" prošle godine u Ženevi, sinoć je otkriveno mnogo više detalja, kao i njegova kupe verzija "sportback". Obe varijante će započeti svoj tržišni život sledeće godine, a imaće najveći domet u klasi i pogonski sistem od preko 300 KS
I kupe i standardni model „audija Q4 e-tron“, gotovo su identične dužine od 4,6 metara, dok je međuosovinsko rastojanje 2,8 metara. Pogonski sistem novih modela sačinjen je od dva elektromotora ukupne snage 225 kW (306 KS), raspoređenih na prednju i zadnju osovinu.
Preciznije, najčešće je aktivna zadnja osovina koju pokreće elektromotor snage 150 kW i sa 310 Nm, a napred je onaj snage 75 kW i sa 150 Nm obrtnog momenta. Obe verzije „Q4 e-tron“ SUV modela do 100 km/h stižu za svega 6,3 sekunde, dok je najveća brzina limitirana na 180 km/h.
Velika baterija od 82 kW teška 510 kg smeštena u podu vozila, može da obezbedi domet od 450 km za „kvatro“ verziju, odnosno više od 500 km za „Q4 e-tron“ sa zadnjim pogonom. Vreme punjenja do 80 odsto iznosi svega 30 minuta.
Da se radi o verzijama na struju otkriva zatvorena šestougaona maska, a tu su točkovi dimenzija 22 inča. Puno materijala korišćenih u izradi modela je reciklirano.
U kabini dominira Audijev virtuelni kokpit i veliki „head-up“ displej sa opcijom proširene realnosti koja obezbeđuje realniji prikaz putokaza pri skretanju i drugih intuitivnih grafičkih rešenja za važne informacije tokom vožnje.
Tu je multimedijalni sistem od 12,3 inča blago orijentisan ka vozaču, dok su na upravljaču paneli osetljivi na dodir kojima se kontrolišu funkcije u kokpitu.
Kako u ovim modelima konvencionalni menjač ne postoji, u delu gde bi bila njegova ručica je sada slobodan prostor, koji je pretvoren u deo za ostave, među kojima i velika pregrada za mobilni telefon sa opcijom punjenja. Nedostatak transmisije doprineo je i prostranijem središnjem delu na zadnjoj klupi, gde putnici imaju potpuno slobodan prostor za noge.
„Audi Q4 e-tron“ nastao je na MEB platformi, specijalno dizajniranoj za razvoj električnih vozila Folksvagen grupacije. Upravo ovaj SUV biće prvi Audijev model na struju koji će se proizvoditi u VW fabrici Cvikau, o čemu je Nova Auto već pisao. Samim tim što će se MEB koristiti za više različitih modela, očekivano je da i troškovi konstrukcije ubuduće budu niži.
Do kraja 2025. godine Audi će u svojoj gami imati 20 električnih modela.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar