Velika prašina se digla nedavno nakon što je modna kući Guči predstavila haljinu za muškarce. Proslavljeni modni kreator Zvonko Marković za portal Nova.rs priča zašto ovaj komad toliko provocira i može li zaživeti kao trend.
Naime, modna kuća Guči pohvalila se kariranom narandžastom haljinom za muškarce, i to po ceni od 2.200 evra. I to je odmah pokrenulo lavinu komentara na sve strane, uglavnom ne lepih.
Kreator Zvonko Marković za portal Nova.rs priča otkud tolika pažnja.
„Nije ovo jedini niti prvi ovakav slučaj, slično se ponekad dešavalo i ranije, ali sada imamo određen komad u internet prodavnici, vidimo da je jedan veliki brend predstavio nešto što može da se kupi po veličinama, da je dostupno.“
Ipak, iza svega se krije posebna caka.
„Evo, jedan ozbiljan portal se bavi upravo ovim slučajem i samim tim radimo jednu fenomenalnu besplatnu reklamu koju Guči nije platio. U ovom svetu gde rijaliti kreiraju realnost, modne kompanije se prilagođavaju situaciji koja je aktuelna na tržištu. Te modne kompanije prave isto tako skandalozne poteze ne bi li naterale ljude da te brendove spominju, na kraju krajeva, i da ih idealizuju…“
I jako je bitno u kom trenutku se sve dešava.
„Događa se sada kad je zbog pandemije prodaja realno jako slaba ili ne postoji. Baš u tom trenutku se pojavljuje jedan model koji potpuno šokira. To je divan način da mi svi pričamo o tome da je car go.“
Zvonko Marković kaže da smo od pojave korone imali i eksploziju kreativnosti i svega onoga što nedostaje, ali vidimo, da je na delu i, kako kaže, krizni marketing velikih kompanija.
A da li to može da nekako zaživi kao trend?
„Trenutno realno ne postoji mogućnost da tako nešto zaživi ni u svetu ni kod nas. Naravno, za 10, 15 godine nove generacije će ovo možda prihvatiti jer pre 25 godina, kad sam ja počeo da se bavim mododm, muškarci su bili užasnuti time da nose helanke, farmerke sa likrom. Sada su otprilike svake muške pantalone uže u kolenima nego što su ikad bile. Ono što se smatralo vulgarnim – da muško međunožje bude u helankama, sada je postalo potpuno normalan standard kod mladih.“
Ali izgleda da ćemo mušku haljinu pričekati, sem raspevanih Škota u tradicionalnim kiltovima.
„Ne možda toliko dugo, ali teško da će skoro postati mejnstrim poput ovih uskih pantalona“.
U čemu se krije razlog?
„Mi smo, nažalost, na podneblju koje isključivo prati trendove. Nešto mora da se ustoliči i u Americi i drugde u svetu da bi zaživelo i ovde. A mi nemamo ni slobode koje su u svetu aktuelne, pa dok liberazlizacija ne poludi i kod nas kao i svetu, moraćemo da pričekamo na muške haljine. Do tada će ih verovatno biti samo na nekim žurkama ili pri ulasku u rijalitije kad neko poželi da šokira i da obuče nešto za šta se zna da košta 2.000 evra i da je Guči“, zaključuje naš sagovornik.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare