Modni brend Fred Perry odlučio je da povuče iz prodaje svoju žuto-crnu polo majicu, jer je postala neka vrsta "uniforme" desničarskoj organizaciji Proud boys iz Amerike.
Nije čudno što je fašistima imidž od velike važnosti – uniformisanost označava pripadnost grupi, još od davnina. U moderno doba, neo-fašističke grupe se, poput mnogih drugih supkultura, okreću određenim brendovima čiji komadi postaju njihov zaštitni znak.
Fred Perry je brend koji je imao tu nesreću da se posebno dopadne ekstremnim desničarima. Proud boys su krajnje desničarska i neofašistička organizacija koja prima samo muškarce kao članove i promoviše i bavi se političkim nasiljem. Sedište im je u Sjedinjenim Državama, a prisutni su i u Australiji, Kanadi i Velikoj Britaniji. Jedan od zaštitnih znakova ove fašističke grupe postala je upravo Fred Perry polo majica, u crnoj boji sa žutim logoom brenda.
U izjavi objavljenoj na sajtu brenda Fred Perry, piše da je „veoma frustrirajuće“ videti polo majicu i njen logo lovorovog venca kako se povezuju sa grupom. Oni navode da su majicu nosile različite supkulture, međutim sada je jasno da je najviše nose pripadnici Proud boys.
„Da bismo bili potpuno jasni, ako vidite bilo kakav materijal ili proizvode Proud boys koji sadrže naš lovorov venac ili bilo koje crno-žute predmete, oni nemaju apsolutno nikakve veze sa nama, a mi radimo sa našim advokatima da tužimo one koji sprovode bilo kakvu nezakonitu upotrebu našeg brenda“, napisali su.
Brend Fred Perry je 1952. osnovao istoimeni šampion Vimbledona u tenisu, a usvojile su ga razne supkulture. Tokom šezdesetih i sedamdesetih čuvena polo majica je povezana sa pokretom skinhedsa, ali su je kasnije nosili i engleski navijači. Skinhedsi, uglavnom pripadnici radničke klase, želeli su da prisvoje ovaj brend koji se uglavnom vezivao za elitu – pa su ga nosili na svoj način. Pokret je od mirnih početaka izrastao u kulturu koja se povezuje sa ekstremnim stavovima, nasiljem i mržnjom – pa su takve asocijacije pratile i brend Fred Perry.
Desničari su u modernom dobu drastično promenili imidž – martinke i obrijane glave više nisu optimalan izgled koji žele da postignu, već su sada „uglađeniji“ i nose više sportsku odeću – verovatno kako bi privukli šire mase. Zbog toga je ovaj engleski brend savršen izbor za njih.
Organizaciju Proud boy stvorio je suosnivač časopisa Vice Gavin Mekins 2016. godine uoči izbora Donalda Trampa za predsednika.
***
Bonus video:
Pratite nas i na društvenim mrežama: