Multinacionalna kompanija koja proizvodi robu široke potrošnje “Unilever” najavila je da više neće koristiti reč “normalno” za reklamiranje i za pakovanja svojih kozmetičkih proizvoda i, kao deo svoje “politike inkluzivnosti”, zabraniće prekomerno naknadno doterivanje fotografija modela.
Iz kompanije “Unilever”, vlasnice marki “Dove” i “Simple”, i preparata za negu kose “TreSemme” i TIGI, rečeno je da će reč “normalno” biti uklonjena s pakovanja najmanje 200 proizvoda u roku od godinu dana, piše BIZLife.
Mnogi proizvodi za negu kože i kose koriste fraze “za normalnu kožu” ili “za normalnu kosu”, a “Unilever” kaže da njegovo svetsko istraživanje ukazuje da upotreba reči “normalno” kao opis “čini da se većina ljudi oseća isključeno”.
Osim toga, firma je najavila da će povećati broj reklama s fotografijama ljudi iz raznorodnih društvenih grupa i da neće “digitalno menjati oblik tela, veličinu, proporcije ili boju kože osobe u reklamama svojih proizvoda”.
Nova era lepote.
Unilever je u utorak saopštio da će preduzeti i niz drugih koraka u pokušaju da promoviše “novu eru lepote koja uključuje pravično i održivo”.
Sani Džain koja vodi “Unileverovu” diviziju za lepotu i ličnu negu, rekla je da kompanija želi da se uhvati u koštac sa “štetnim normama i stereotipima” i da oblikuje “daleko inkluzivniju definiciju lepote”.
“Znamo da uklanjanjem reči ‘normalno’ s naših proizvoda i ambalaže problem neće biti rešen sam od ssebe, ali to je važan korak napred”, rekla je ona.
Firma se ranije suočavala sa optužbama na tu temu.
Prošle godine su u Indiji naziv svoje marke za prosvetljavanje kože koji je bio “Fair and Lovely” promenili u “Glow and Lovely” jer je bilo ljutitih komentara da “Unilever” podržava negativne stereotipe o tamnoputim ljudima.
****
Pratite nas i na društvenim mrežama: