Vreme pandemije mnoge je navela da uzmu u obzir bicikl kao prevozno sredstvo, ali Beograd je daleko od idealnog grada za bicikliste. Zoran Bukvić iz udruženja Ulice za bicikliste skrenuo nam je pažnju na nekoliko "crnih tačaka" u gradu.
„Neka prva bude Pančevački most, baš je problematičan. Imaš te staze koje se vode kao servisno pešačke, one su ispucale, nemaju ogradu, deo je i blatnjav, ljudi se plaše tim stazama i da hodaju. Teško je i da se popneš na most i da posle siđeš kad prelaziš na levu obalu.“
„Ceo centar grada praktično bih nazvao „crnom tačkom“. Kralja Milana, Bulevar revolucije, Bulevar despota Stefana, Cara Dušana… Ti bukvalno nigde nemaš biciklističku stazu, gde imaš javni prevoz, autobuse. Na primer, i iz Kneza Miloša ljudi beže, jer se ne osećaju prijatno i ne vole tu da voze.“
„Slavija i Autokomanda kao velike raskrsnice gde def biciklisti nisu dobrodošli. Za Slaviju smo vodili bitku, u jednom trenutku je preko Slavije išla biciklistička staza, ali su nažalost ukinuli biciklističke prelaze i, kao i pešačke, uvukli ih po 100 metara od sama Slavije, niko ih i ne koristi. Kod Autokomande se parkiraju automobili po biciklističkoj stazi, jako je teško preći, taj deo grada je baš nebezbedan.“
„Jedan od velikih problema, kad je u pitanju rekreativni biciklizam, je Savski nasip na Novom Beogradu. Na Savskom nasipu imamo situaciju da je to po generalnom urbanističkom planu važeća biciklistička staza, ali to nije privedeno nameni iz svi znamo kog razloga, tamo imamo 300 vikendica i ti ljudi koriste put na nasipu da dođu do svojih vikendica. Naravno tu ne postoje nikakva pravila, ne poštuje se ograničenje brzine, niti oni nešto brinu o biciklistima. Znači, imaš super mesto gde možeš da se voziš i cela porodica da dođe, gde je mir, tišina, zelenilo i ptice, ali to ne može da bude privedeno nameni. Iako na nasipu ne bi smeli da se voze automobili. Taj deo biciklističke infrastrukture je uzurpiran i za sad nema izgleda da će se taj problem rešiti.“
„Raskrsnice po Novom Beogradu, gde god postoje ta direkciona ostrva. To se zove dijamant raskrsnica, gde postoje ta desna skretanja gde automobil na uslovno desno lako može da skrene. Ti kao biciklista, ili pešak, umesto na jedan semafor da pređeš, moraš da čekaš na četiri. Tu je jasno kome je data prednost. I kad imaš takve situacije, biciklista nema strpljenja da čeka, i krene, ovi s kolima krenu i tu se dešavaju konflikti.“
„Deo oko Ruzveltove ka Bulevaru kralja Aleksandra i ka Kraljice Marije, tu definitivno fali biciklistička infrastruktura i tu je trebalo da bude izgrađena biciklistička staza, ali nisu hteli da ukinu parking mesta nadležni iz grada.“
„I generalno, ljudima bi trebalo da paze na tramvajske šine da im ne upadne točak, jer možeš baš ozbiljno da se razbiješ“, upozorava Bukvić u razgovoru za Nova.rs.
***
Bonus video:
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare