Poslednji dan Weekenda.17 (subota 21.09.), prema rečima organizatora, okupio je preko 6500 posetilaca, više od 220 govornika iz svih krajeva sveta u devet panel prostora u sklopu čak četiri festivala - Weekend Media Festival, AI Weekend, HR.Weekend i Finance Weekend, podelilo je svoje ideje u prostoru stare fabrike duvana u Rovinju.
Kako je pravnik iz Slovenije postao predsednik UEFA i koje je prepreke morao da savlada na tom putu? Kolika je moć fudbala u svetu, ali i njegova kao predsednika UEFA-e, kako se izborio protiv Superlige, otkrio nam je Aleksandar Čeferin. Koliko je moć fudbala jaka pokazuje situacija na početku rata u Ukrajini koju je Čeferin opisao. U roku od jednog dana uspeo je da organizuje evakuaciju igrača i njihovih porodica iz Ukrajine, što nije pošlo za rukom ni ambasadama ni političarima. „Život ti se puno promeni kada postaneš predsednik UEFA-e i ta moć svakoga može poneti. Moraš znati da si ti jedno, a funkcija je nešto sasvim drugo. Puno toga će se promeniti i kada mi mandat istekne, ali mislim da ću zadržati puno prijatelja“, navodi Čeferin.
Šta znači biti srećan? Pitanje koje mnogi od nas sebi svakodnevno postavljaju, a na ovogodišnjem Weekendu.17, Micael Dahlen, švedski profesor sreće, dao je publici odgovore kroz jedinstvenu perspektivu. “Svako malo treba zastati i zapitati se – ima li smisla ono što radimo i ispunjava li nas to na neki način”, rekao je Dahlen, objašnjavajući publici važnost refleksije i preispitivanja vlastitih ciljeva u užurbanom i stresnom svetu u kojem živimo. Dahlen je pojasnio kako je ključ sreće u balansiranju tri temeljna pojma: smislenog, sretnog i psihološki obogaćenog života, pojmova koji, prema njegovim rečima, čine tri paralelna života koja svi vodimo.
Glavna zabluda u koju smo svi verovali je da je izvanredna simbioza masovnih medija i masovnog oglašavanja — koja je omogućila marketingu pristup širokom auditorijumu, a publici besplatan ili jeftin sadržaj u zamenu. Glavni obarač te utopije u kojoj živimo, na jednom od panela, bio je Bob Garfield, američki pisac, novinar i komentator.
„Medijima i oglašivačima je od 2007. godine nestalo više od pola zarade, pardon, ne nestalo – znam gde je, a social media and search je sada u plusu 503 biliona dolara“, izjavio je Garfield i dodao kako je došlo do toga da već i old-school, dobro poznati brendovi propadaju, da više ništa nije profitabilno.
Pred medijima u svetu i u regionu su brojni izazovi među kojima je pitanje kako se vratiti na stare staze slave. U 2023. godini, „Super Bowl“ je zabeležio neverovatnih 115 miliona pregleda, daleko nadmašivši druge popularne programe poput dodele Oskara, koja se našla tek na 15. mestu. Ovaj događaj ne donosi samo sportsku uzbuđenost, već i više od 700 milijuna dolara prihoda u jednom danu – i to samo od reklama!? Među gledaocima u publici je i Taylor Swift, a brojni popularni izvođači odbijaju honorar kako bi im se pružilamšansa da budu deo tog spektakla. Upravo o ovom fenomenu govorio je Pete Radovich, potpredsednik produkcije i viši kreativni direktor CBS-a na predavanju intrigantnog naslova „What the f*** is the Super Bowl, anyway?“.
U svetu u kojem se informacije šire brže nego ikad, novinari se suočavaju s novim izazovima – posebno u digitalnom dobu. Upravo te izazove istražio je panel „Gde novinari greše?“ na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu. Na njemu su akteri medijske scene otvoreno raspravljali o pogreškama koje utiču na poverenje publike. Panelisti Sabina Tandara Knezović (Nova TV), Srećko Matić (Deutsche Welle) i Žaklina Tatalović (N1) podelili su svoja iskustva pogrešaka, stavove o odgovornosti novinara u vremenu lažnih vesti i informacija koje brzo kruže internetom.
Prepunu dvoranu Weekenda.17 nasmejao je i gledao Zoko. njegov pogled leči od brojnih psihosomatskih tegoba, pozitivno utiče na rad respiratornih organa, poboljšava potenciju, umiruje bolne žuljeve, odvikava od alkoholizma i nacionalizma, na lekovitom panelu (eksperimentu) „Zoko te gleda“.
Performansom legendarnog Zorana Kesića, našeg komičara, novinara i voditelja, započeo je panel „10 godina u 24 minuta“. Zajedno sa svojim scenaristima: Nenadom Milosavljevićem, Viktorom Markovićem, Vladimirom Vukovićem, Markom Dražićem, Darkom Crnogorcem i Miroslavom Vujevićem okupljene je podsetio na najbolje trenutke i anegdote.
Kroz svojevrsnu televizijsku emisiju uživo ekipa je pred posetiocima na prilično poseban način proslavila jubilej, 10. rođendan emisije „24 minuta sa Zoranom Kesićem“. Što se muzičkog dela programa, u večernjim satima, odličnim nastupom predstavila se Miach, jedna od omiljenih novih pevačica u regionu.
Weekend.17 u Rovinju je ponovo pomaknuo granice i pokazao zašto je jedan od najvažnijih regionalnih festivala ovakvog profila. Osim što komentariše i otvara raspravu na najvažnije teme iz sveta medija, komunikacija i biznisa, Weekend svake godine predviđa i najavljuje buduće trendove.