Milutin Popović Zahar u svojoj karijeri dugoj nekoliko decenija uradio je veliki broj hitova i sarađivao sa najvećim zvezdama naše estradne scene.
Zahar je ostavio neizbrisiv trag u svetu muzike, a nakon što je izgradio dugu i bogatu karijeru, rešio je da progovori o našim najpoznatijim pevačima i pevačicama.
Kompozitor je govorio iskreno o svojoj bivšoj supruzi Goci Lazarević i njenom snalaženju na estradi.
„Ona je majušna žena koja nije vešta sa tim igrankama i ne može da se održi. Kao što vrabac ne može da opstane među orlovima. Nije loše prošla u životu. Imamo dvoje dece, od kojih je jedna filmski reditelj, nagrađivan u Rusiji, ćerka profesor na akademiji. Moja druga ćerka, iz prethodnog braka je bila sekretarica Amfilohija, završila je književnost. Što se tiče porodice, tu sam spokojan, miran i zadovoljan postignutim“, rekao je Zahar, pa se prisetio početka karijere Aleksandre Prijović:
„Ja sam bio u žiriju dok se ona takmičila. Ona je bila jedno prosečno, obećavajuće mlado biće.“
Milutin Popović prokomentarisao je i karijeru Jelene Karleuše.
„Ona je režiser skandala. Njeni skandali ne smetaju i ne vređaju. To je njeno sredstvo da bude u žiži. Ona je to usavršila. Jelenu mrzi da peva, ima druge atribute, ne mislim na ženske, zna da nosi praznu popularnost koja se prima ovde kao ambrozija. Jelena kad peva, ja mislim da se zeza. Ali, za čestitku je to što je veliki borac i ume kao niko drugi da ni iz čega napravi nešto značajno i veliko. Ako je popularnost osobina, ona ju je sama napravila“, rekao je kompozitor, prenosi Kurir, a onda je izneo svoje mišljenje o Vesmi Zmijanac:
„Izuzetan pevač, ali ja sam je zvao džambas. U njoj je bilo preoštrih stvari za nežniji pol. Nije vređala, nije bila prosta, samo je bila oštra. Svako njeno obraćanje je bilo kao servis Đokovića, neodbranjiv. Ima nejebavajući stav, ne podleže autoritetu, svoja je. Ima lepe ukrase. Što se tiče pevačica ipak smatram niko nije mogao da peva sa ukrasima kao Lepa Lukić.“
Kako je Zahar istakao, posebno mesto na muzičkoj sceni zauzima Lepa Lukić:
„Lepa je prirodna, narodna žena, pametna, iskusna. Njoj nije trebao nikakav učitelj, bog joj je dao talenat za sve. Film o njoj bi bio zanimljiv ukoliko bi bio rađen po merilima skandal majstora Dragana Bjelogrlića. Lepa vlada sobom izvrsno i ako je bilo skandala ili poroka, kako pričaju, meni je to simpatično. Ona nije bila kockar, već sama slobodna žena koja je u tim igrama nalazila zabavu. Pa, u Las Vegasu kockarnice su pune takvih žena. Da li su one kockari? Naravno da nisu, samo se zabavljaju za svoj groš, uživaju. U to ne treba dirati svakako ako nekome smeta. Ona je jedna od najtalentovanijih na muzičkoj sceni.“
Kompozitor je otkrio i kojim pevačima je pomogao, ali nisu znali to da cene.
„Miki Jevremović, koji je iz Valjeva, a proslavio se pesmom ‘Grkinja’, koju sam mu ja radio. On se iz mrtvih vratio. Na Jadranskoj obali se orila pesma, pevao je na svim krstarećim brodovima, od severa do juga. Kad je došlo vreme za koncerte, svi su bili pozvani osim mene. Tek kad je došlo vreme za drugi hit, Sonja njegova žena ga pita da li ima obraza da ide kod čoveka koji ga je iz mrtvih podigao, a kog nije zvao. Onda me je zvao na naredni koncert uz neki izgovor, da sam bio na spisku i za prethodne, ali se nešto iskomplikovalo kao. Govorio sam mu da mi se sviđa njegova žena, pa je bio ljubomoran kao pas na mene. Da vam kažem, estrada, politika, advokatura, te sitne trgovine, to je to. Naš narod je sklon nezahvalnosti i primitivizmu. U Italiji sam osvojio treće mesto sa Snežanom Babić. Ni od nje nikad nisam imao nikakvu zahvalnost. Ali, svi su zahvalni kad im prođe vreme, pa hoće da se vrate“, rekao je Zahar, pa je istakao ko su najbolji pevači na našim prostorima:
„Svetska klasa čak i kad peva narodnjake je Haris Džinović. Pesmama, glasom – apsolutni as. Jedini pevač koji je za nijansu više na pijedestalu od njega, bio je pokojni Toše Proeski. I njemu sam napisao jednu pesmu, ali neću da je snimim iz poštovanja prema njegovoj porodici koja to ne bi volela.“
Kada su u pitanju mlađe generacije, kompozitor nije oduševljen onim što se sada popularizuje.
„Danas ima puno pevača, dobrih i ne tako sjajnih. Ako vidite da tri devojke šetaju Terazijama, budite sigurni da je jedna pevačica“, rekao je Popović, pa je prokomentarisao Darka Lazića, koji važi za jednog od najboljih mlašuh pevača:
„Da ima uredniji život mogao bi duže da traje. Ovako, vrlo često imam utisak da želi da bude neki novi Šaban što je nemoguće. Dva pevača mi se izdvajaju, jedan je Nenad Manojlović, a drugi Miloš Radovanović. Oni mi se sviđaju. Napisao sam knjigu koja se zove Kako postati pevač. U rukopisu je, ali verujem da će jednog dana biti objavljena i da će mnogima da pomogne.“
Milutin Popović je otkrio i zašto nije sarađivao sa legendarnim Šabanom Šaulićem.
„Jedini čovek sa kojim nisam voleo da sedim više od 10 minuta je Šaban, a nije voleo ni on sa mnom. Kad smo se sreli u Čikagu, pozdravili smo se. Rekao mi je da smatra da ne volim ni njega, ni kako peva, a ja sam mu odgovorio da greši. Imao je raskošan glas, boju, ali mislim da je u početku karijere jako jodlovanje i trilere zloupotrebljavao. Uozbiljio se i složio sa mnom da su njegove najlepše pesme one koje su najjednostavnije, poput ‘Verujem u ljubav’. Šaban je imao neponovljiv glas, rođen u Podrinju gde se govori čist srpski jezik. Zamerio sam mu na pesmi ‘Utjehu, dajte mi utjehu’, koju je otpevao na ijekavici. Rekao mi je da ga je tako savetovao Buca Jovanović, da bi se prodavao u Bosni. Obojica imamo ljudskih mana. Ja sam bio tašt, smatrao sam da on treba da zatraži pesmu, a njemu je bilo logično da ja ponudim pesmu. On je najbolji pevač po kvalitetu glasa svih vremena“, ispričao je Zahar.
BONUS VIDEO