Centralno mesto ovogodišnjeg „Weekend Media Festivala“ zauzeće nekoliko zasebnih festivalskih celina posvećenih veštačkoj inteligenciji, ljudskim resursima ali i finansijama.
Iz godine u godinu „Weekend“ pomera granice svojih interesovanja. Sa ove distance gotovo je neprepoznatljiv u odnosu na svoje početke. Značenje termina „media“ se takođe bitno promenilo a interesovanja osnivača i programskih urednika festivala sledila su globalni tehnološki napredak. Svaki naredni „Weekend“ je kruna onoga što se tokom godine dešavalo. U salama bivše fabrike duvana u Rovinju diskutujemo, učimo, družimo se, kafenišemo a u večernjim terminima u ponudi su probrani muzički sadržaji. Sve vreme čula opija divan pogled na rivu, more, septembarsko sunce koje miluje… Iskusni „vikendaši“, u pauzi programskih celina, ugrabe trenutak da se osveže na obližnjim plažama. Pred „Weekend. 17“ groznicu, susreli smo se sa Tomom Ricovim jednim od direktora i osnivača festivala koji za naš portal otkriva još neke zanimljive programske detalje.
Šta je za vas između dva „Weekenda“ bio najveći izazov u svetu komunikacija, digitalnog marketinga i advertajzinga?
Ostati relevantan u svetu brzih i stalnih promena. Nema opuštanja. Ono što je vredelo danas više neće vredeti sutra. Ne bih rekao da naš region zaostaje po pitanju praćenja trendova. U ovom hiper povezanom svetu, svaka novost na svetskom tržištu odmah se primenjuje i na našim prostorima.
Prošle godine ste pokrenuli „HR Weekend“, posvećen odeljku ljudskih resursa. On će i ove godine delovati „nezavisno“ sa svojim programskim celinama. Koji su ostali programski koraci koje ste napravili unapređujući taj segment?
Više smo se fokusirali na region. Otvorili smo i dodatnu dvoranu zbog velikog interesovanja koje će biti dvostruko veće u odnosu na prošlu godinu. Kao što su naši panelisti istakli, ne postoji univerzalno rešenje za odeljak ljudskih resursa u jednoj kompaniji. Bitno je stvari sagledavati iz više uglova. Takve procese i prakse primeniti na način da uzimamo obzir kompanijsku kulturu. Glavni zaključak jeste da je bitno zadržati autentičnost organizacije u implementaciji kompanijskih praksi, u suprotnom sve što radimo nema smisla. Zaista je bilo zanimljivo poslušati što kaže nauka o tome kakve načine unutrašnje organizacije ljudi neće napustiti a onda videti što kažu naši panelisti, zašto njihovi zaposlenici ne napuštaju njihove kompanije. Naravno, zaključili su na vlastitom primeru da neke navedene prakse ne bi funkcionisale kod nas i obrnuto.
Weekend je uvek na „prvoj liniji fronta“ kada su nova tehnološka dostignuća u pitanju. Otuda još jedna novina veštačka inteligencija – „AI Weekend“.
Ideja „AI Weekend“ je želja da pričamo o tome šta se događa nakon hajpa. Kako su firme počele da koriste AI, na koji način, koja su dobra, a koja loša iskustva? Želimo da naši gosti podele iskustva, bilo pozitivna ili negativna, kako bi publika sama dolazila do zaključaka. U Rovinj nam dolaze predstavnici ključnih aktera AI revolucije – Open AI, Meta, Google, Tik Tok… Biće tu i brojni predstavnici regionalne scene koji će preneti svoje iskustvo. Nije nam cilj pričati o tome hoće li nas AI zameniti, već kako novu tehnologiju iskoristiti. Svi decision makeri će se prepoznati u pitanjima koje ćemo obraditi na festivalu.
Gde i u kojim segmentima vidite najveću primenu AI tehnogija?
Ona se aktivno koristi u bukvalno svim industrijama. Mislim da će njena najveća primena biti u zdravstvu. Ko nije spreman da koristi veštačku inteligenciju u svom poslovanju, zaostaje.
Zašto AI ne može da zameni recimo političare nego je baš našla primenu najviše u kreativnoj industriji?
Prirodna glupost još uvek pobjeđuje veštačku inteligenciju, tako da se bojim da će loši političari dominirati još dugo.
Čini mi se da je redovne „vikendaše“ iznenadila još jeda programska celina – „Finace Weekend“. Odakle interesovanje za ovu oblast i na koji način planirate da demistifikujete taj veoma vitalan segment u uspešnom poslovanju jedne kompanije?
Moram priznati da „Finance Weekend“ nije moja ideja. Partneri festivala „Farseer“, su došli sa svojom idejom i uverili me da ne postoji ni jedan događaj koji bi okupio glavne finansijske službenike kompanija iz čitavog regiona. Taj važan segment jedne organizacije nije dovoljno zastupljen na konferencijama/festivalima i tako je pronašao svoje mesto na ovogodišnjem „Weekendu“.
Koje govornike i teme bi posebno preporučili iz redovnog festivalskog programa?
To je uvek najveći problem, izdvojiti najbolje među njih 150, koliko ih ove godine dolazi na „Weekend. 17“. Ali evo nekih imena: Micael Dahlen – profesor sreće, Thomas Erikson – autor knjige „Okruženi idiotima“, Ali Fenwick – moderni psiholog sa više od milion pratilaca na TikToku, Dragan Bjelogrlić – kog ne treba dodatno predstavljati, Zoran Kesić – koji će sa nama proslaviti deset godina svoje emisije „24 minuta sa Zoranom Kesićem“, Thomas Golubić – autor muzike za seriju „Breaking Bad“, Rodger Werkhoven – iz OPENAI-a, Marc Van Ryswyk – iz Tindera…
Za kraj pitanje za Tomu Ricova kao DJ-a. Nabrojte top pet pesama koje vas asociraju na dosadašnje „Weekende“?
Eddie Cochran – Weekend
Michael Gray – The Weekend
Raffaella Carrà – A far l’amore comincia tu
Elvis Presley – Suspicius Minds
Oliver Dragojević – Nedostaješ mi ti
Bonus video: „24 minuta…“ gošća Nataleé