Weekend Media Festival 2024 Foto:Promo

Centralno mesto ovogodišnjeg „Weekend Media Festivala“ zauzeće nekoliko zasebnih festivalskih celina posvećenih veštačkoj inteligenciji, ljudskim resursima ali i finansijama.

Iz godine u godinu „Weekend“ pomera granice svojih interesovanja. Sa ove distance gotovo je neprepoznatljiv u odnosu na svoje početke. Značenje termina „media“ se takođe bitno promenilo a interesovanja osnivača i programskih urednika festivala sledila su globalni tehnološki napredak. Svaki naredni „Weekend“ je kruna onoga što se tokom godine dešavalo. U salama bivše fabrike duvana u Rovinju diskutujemo, učimo, družimo se, kafenišemo a u večernjim terminima u ponudi su probrani muzički sadržaji. Sve vreme čula opija divan pogled na rivu, more, septembarsko sunce koje miluje… Iskusni „vikendaši“, u pauzi programskih celina, ugrabe trenutak da se osveže na obližnjim plažama. Pred „Weekend. 17“ groznicu, susreli smo se sa Tomom Ricovim jednim od direktora i osnivača festivala koji za naš portal otkriva još neke zanimljive programske detalje.

Šta je za vas između dva „Weekenda“ bio najveći izazov u svetu komunikacija, digitalnog marketinga i advertajzinga?

Ostati relevantan u svetu brzih i stalnih promena. Nema opuštanja. Ono što je vredelo danas više neće vredeti sutra. Ne bih rekao da naš region zaostaje po pitanju praćenja trendova. U ovom hiper povezanom svetu, svaka novost na svetskom tržištu odmah se primenjuje i na našim prostorima.

Tomo Ricov, Foto:Weekend Media Festival

Prošle godine ste pokrenuli „HR Weekend“, posvećen odeljku ljudskih resursa. On će i ove godine delovati „nezavisno“ sa svojim programskim celinama. Koji su ostali programski koraci koje ste napravili unapređujući taj segment?

Više smo se fokusirali na region. Otvorili smo i dodatnu dvoranu zbog velikog interesovanja koje će biti dvostruko veće u odnosu na prošlu godinu. Kao što su naši panelisti istakli, ne postoji univerzalno rešenje za odeljak ljudskih resursa u jednoj kompaniji. Bitno je stvari sagledavati iz više uglova. Takve procese i prakse primeniti na način da uzimamo obzir kompanijsku kulturu. Glavni zaključak jeste da je bitno zadržati autentičnost organizacije u implementaciji kompanijskih praksi, u suprotnom sve što radimo nema smisla. Zaista je bilo zanimljivo poslušati što kaže nauka o tome kakve načine unutrašnje organizacije ljudi neće napustiti a onda videti što kažu naši panelisti, zašto njihovi zaposlenici ne napuštaju njihove kompanije. Naravno, zaključili su na vlastitom primeru da neke navedene prakse ne bi funkcionisale kod nas i obrnuto.

Weekend je uvek na „prvoj liniji fronta“ kada su nova tehnološka dostignuća u pitanju. Otuda još jedna novina veštačka inteligencija – „AI Weekend“.    

Ideja „AI Weekend“ je želja da pričamo o tome šta se događa nakon hajpa. Kako su firme počele da koriste AI, na koji način, koja su dobra, a koja loša iskustva? Želimo da naši gosti podele iskustva, bilo pozitivna ili negativna, kako bi publika sama dolazila do zaključaka. U Rovinj nam dolaze predstavnici ključnih aktera AI revolucije – Open AI, Meta, Google, Tik Tok… Biće tu i brojni predstavnici regionalne scene koji će preneti svoje iskustvo. Nije nam cilj pričati o tome hoće li nas AI zameniti, već kako novu tehnologiju iskoristiti. Svi decision makeri će se prepoznati u pitanjima koje ćemo obraditi na festivalu.

Daniel Ackermann, Martina Silov, (AI Weekend) i Tomo Ricov Foto:Weekend Media Festival

Gde i u kojim segmentima vidite najveću primenu AI tehnogija?

Ona se aktivno koristi u bukvalno svim industrijama. Mislim da će njena najveća primena biti u zdravstvu. Ko nije spreman da koristi veštačku inteligenciju u svom poslovanju, zaostaje.

Zašto AI ne može da zameni recimo političare nego je baš našla primenu najviše u kreativnoj industriji?    

Prirodna glupost još uvek pobjeđuje veštačku inteligenciju, tako da se bojim da će loši političari dominirati još dugo.

Thomas Erikson, Foto:Weekend Media Festival

Čini mi se da je redovne „vikendaše“ iznenadila još jeda programska celina – „Finace Weekend“. Odakle interesovanje za ovu oblast i na koji način planirate da demistifikujete taj veoma vitalan segment u uspešnom poslovanju jedne kompanije?

Moram priznati da „Finance Weekend“ nije moja ideja. Partneri festivala „Farseer“, su došli sa svojom idejom i uverili me da ne postoji ni jedan događaj koji bi okupio glavne finansijske službenike kompanija iz čitavog regiona. Taj važan segment jedne organizacije nije dovoljno zastupljen na konferencijama/festivalima i tako je pronašao svoje mesto na ovogodišnjem „Weekendu“.

Koje govornike i teme bi posebno preporučili iz redovnog festivalskog programa?

To je uvek najveći problem, izdvojiti najbolje među njih 150, koliko ih ove godine dolazi na „Weekend. 17“. Ali evo nekih imena: Micael Dahlen – profesor sreće, Thomas Erikson – autor knjige „Okruženi idiotima“, Ali Fenwick – moderni psiholog sa više od milion pratilaca na TikToku, Dragan Bjelogrlić – kog ne treba dodatno predstavljati, Zoran Kesić – koji će sa nama proslaviti deset godina svoje emisije „24 minuta sa Zoranom Kesićem“, Thomas Golubić – autor muzike za seriju „Breaking Bad“, Rodger Werkhoven – iz OPENAI-a, Marc Van Ryswyk – iz Tindera…

Za kraj pitanje za Tomu Ricova kao DJ-a. Nabrojte top pet pesama koje vas asociraju na dosadašnje „Weekende“?

Eddie Cochran – Weekend

Michael Gray – The Weekend

Raffaella Carrà – A far l’amore comincia tu

Elvis Presley – Suspicius Minds

Oliver Dragojević – Nedostaješ mi ti

Bonus video: „24 minuta…“ gošća Nataleé

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar