TikToker Habi Lejm ima tek 24 godine, a na društvenoj mreži ga prati 162 miliona ljudi.
Habi Lejm će biti milijarder do 2029. godine. To nije zato što je najpraćenija osoba na TikToku, već zato što je našao način da privuče pažnju Z generacije, piše portal Zambian observer.
U martu 2020. godine, Habi je bio samo još jedan radnik, otpušten iz fabrike u Italiji zbog pandemije korone. Njegova TikTok karijera započela je gejmerskim i plesnim videima. Do danas je postao svetska senzacija. Najluđe je to što je sve postigao ne izgovorivši nijednu reč. Sve je počelo sa jednostavnim videom u kom je ismevao previše komplikovane „lajf hekove“.
Sve to dešava bez skupe opreme, bez scenarija: samo Habi, njegov telefon i lice bez izraza. Ni sam nije znao da je ovo bio početak nečeg ogromnog. U narednim mesecima broj njegovih pratilaca je skočio. U aprilu 2021. godine već je imao 10 miliona pratilaca, a u julu 50 miliona. A danas? – Zapanjujućih 162 miliona.
Ipak, ovaj zvezdani uspon nije bio stvar sreće. Namerno ili ne, ovladao je sa pet ključnih elemenata da privuče pažnju Z generacije.
U svetu komplikovanih sadržaja, Habijevi videi su pravo osveženje, sa kojima je lako povezati se. On pronalazi prekomplikovane trikove za navodno olakšavanje svakodnevice i daje očito, lakše rešenje – bez ijedne reči. Neverbalna komunikacija u srži je vrednosti koje zastupa generacija Z. Ekonomišući i sa pažnjom, Habi daje maksimum humora za minimum vremena. Ne traći ni sekund.
Habi je samo običan mladić koji je reagovao na apsurde sa interneta. Nije pokušavao da bude ono što nije – samo iskreno reaguje na način na koji ga milioni drugih razumeju. Njegova priča o sticanju bogatstva je takođe autentična i mnogi se sa njom identifikuju. Ne samo da je počeo kao radnik fabrike, već i dalje snima u istom ambijentu i nosi kežual garderobu. Poruka je da se ne možeš doveka pretvarati da si neko drugi, jer autentičnost uvek pobeđuje.
Habi je ranije postovao nekoliko puta dnevno, čak po tri, četiri videa. Ova učestalost držala ga je vidljivim za TikTok zajednicu. Ali nije stvar samo u kvantitetu. Kvalitet je bio dosledno visok.
Pored humora, Habijevi videi suptilna su kritika internet kulture. On se podsmeva savetima sa društvenih mreža. To rezonira sa skepticizmom generacije Z prema onlajn trendovima – ali postoji još dublji sloj: Habijev uspeh dovodi u pitanje ideju da morate govoriti engleski da biste postali viralni. Njegovi videi bez reči postali su način univerzalne komunikacije.
Iako je TikTok osnovna platforma za objavljivanje Habijevih videa, on „ne stavlja sva jaja u jednu korpu“. Na Instagramu ga prati 80 miliona ljudi, a na Jutjubu ima 10 miliona pretplatnika. Ali, razumeo je da pregledi ne plaćaju račune, odakle ide i poslednje pravilo igre, iako nevezano sa održavanjem pažnje mladima.
Habi je diverzifikovao svoj prihod kroz sponzorske ugovore sa Xboxom, Netfliksom i Amazonom, partnerstva sa kriptovalutama i kolekcije NFT-ova.
Kada privučete pažnju na svoj sadržaj, počnite da pretvarate pratioce u kupce. Zaključak je da nikada ne potcenjujte „influensere“ kao netalentovane ili srećnike. Najbolji (poput Habija) su, ocenjuje ZO, vrhunski psiholozi i marketinški stručnjaci. Njegov uspeh nas uči da ideje ne moraju biti revolucionarne da bi postale viralne. One samo moraju biti vaše, prenosi portal „Ubrzanje.rs„.