Universal Music je odlučio da povuče milione svojih pesama sa TikToka nakon propalih pregovora o plaćanju adekvatne nagrade od kineske društvene mreže ovoj muzičkoj izdavačkoj kući.
Kako je danas i zvanično odlučeno, ova društvena platforma više neće imati pristup pesmama izvođača poput Tejlor Svift, Madone, The Weeknda, Lejdi Gage i slično, navodi „The New York Times„.
Universal Music optužuje TikTok za „zastrašivanje“ i izjavljuje da namerava da plati samo „frakciju“ tarife koju drugi društveni mediji plaćaju za pristup svom obimnom katalogu. Ugovor koji su do sada imali je istekao, a do produženja istog, neće doći.
TikTok u svoju odbranu tvrdi da Universal predstavlja „lažnu priču i retoriku“.
Muzičke kompanije zarađuju honorare kada se njihove pesme puštaju na striming i društvenim medijskim platformama. Iako TikTok – koji je u vlasništvu kineske kompanije ByteDance – ima više od milijardu korisnika, on čini samo 1% ukupnih prihoda Universala, tvrdi ovaj izdavač.
U „otvorenom pismu umetničkoj i pesničkoj zajednici“ Universal – koji kontroliše oko trećine svetske muzike – tvrdi da „u suštini, TikTok pokušava da izgradi posao zasnovan na muzici, a da ne plati pravičnu vrednost za muziku“.
Universal takođe navodi da, pored traženja „odgovarajuće kompenzacije za naše umetnike“, takođe brine o „zaštiti ljudskih umetnika od štetnih efekata veštačke inteligencije i onlajn bezbednosti za korisnike TikToka“.
Kompanija je saopštila da će prestati da licencira svoj sadržaj TikToku kada njen ugovor istekne 31. januara.
U odgovoru, TikTok je izjavio: „Tužno je i razočaravajuće što je Universal Music Group stavio svoju sopstvenu pohlepu iznad interesa svojih umetnika i pesnika. Iako Universal predstavlja lažnu priču i retoriku, činjenica je da su oni izabrali da se udalje od snažne podrške platforme sa preko milijardu korisnika koja služi kao besplatnu promotivnu platformu za njihov talenat“, rekli su.
Ovo je prvi put da je Universal preduzeo veliki korak povlačenja svojih pesama sa neke platforme.
Inače, Universal zauzima dominantan položaj u globalnoj industriji muzike. On poseduje prava na ogroman broj izvođača, od Bitlsa i Rolingstonsa do Eltona Džona i Arijane Grande.
Takođe je vlasnik pesme „Murder on the Dancefloor“ Sophie Elis-Bekstor, koja je nedavno postala hit na TikToku.
U julu prošle godine, Warner Music, koji je treća najveća svetska muzička kompanija, i TikTok postigli su novi licencirani dogovor.
BONUS VIDEO: PopTok sa Sarom Jo