Oskarovac Kilijan Marfi vraća se ulozi gangstera u filmu „Birmingemska banda“ (Peaky Blinders) koji će biti strimovan na Netfliksu, u režiji Toma Harpera („Kameno srce“, „Divlja ruža“), koji je potpisivao i epizode prve sezone 2013. godine.
„Izgleda da Tomi Šelbi nije završio sa mnom. Veoma sam zahvalan što ću ponovo sarađivati sa Stivenom Najtom i Tomom Harperom na filmskoj verziji „Birmingemske bande“. Ovo je za fanove“, izjavio je Kilijan Marfi.
Nastavak sage, smeštene na ulicama Birmingema bez zakona 1900-ih, napisao je kreator serije, Stiven Najt, koji će zajedno sa Marfijem, Kerin Mandaba i Gajem Hilijem biti koproducent. Izvršni producenti su Harper, David Kos, Džejmi Glejzbruk, Andreu Voren i Dejvid Mejson.
„Iskreno sam oduševljen što će se ovaj film desiti. Biće to eksplozivno poglavlje u priči o ‘Birmingemskoj bandi’. Nema ograničenja. Čitava ‘Birmingemska banda’– u ratu“, rekao je Najt.
Detalji radnje i kasting ostaju u tajnosti, a film bi trebalo da krene u produkciju kasnije ove godine i biće snimljen u saradnji sa BBC filmom.
Inače, ovo je samo nastavak uspona karijere Kilijana Marfija. Poreklom iz Irske, glumac godinama niže uspehe, a saga o „Birmingemskoj bandi“ samo je jedan u nizu. On je početkom marta nagrađen Oskarom za rad na filmu „Openhajmer“, u režiji Kristofera Nolana. Ovo ostvarenje je šesto u nizu kje je snimio u saradnji sa Nolanom – pre O“Openhajmera“ zajedno su radili na filmovima „Betmen počinje“, „Mračni vitez“, „Početak“, „Uspon mračnog viteza“ i „Denkerk“.
Marfi će sledeće godine predstaviti i film „28 godina kasnije“, koji je treći nastavak postapokaliptičnog horora u režiji Denija Bojla.
Prvi film „28 dana kasnije“ iz 2002. godine ostvario je ogroman uspeh, a usledio je nastavak „28 nedelja kasnije“. Ovog puta, uz Marfija će glumiti i Aron Tejlor Džonson, kao i dobro poznato ime engleske kinematografije – Rejf Fajns.
Pre ovih dobro poznatih naslova Marfi je dugi niz godina bio veran nezavisnim ostvarenjima i manjim, nepretencioznim pričama. Pažnju je privukao filmom „Kako je Hari postao drvo“ Gorana Paskaljevića, a tu negde uspeo je da se „nađe“ i u „Breakfast on Pluto“, komediji Nila Džordana o junakinji koja je zarobljena u telu muškarca ali uspeva da osmisli svoj svet u kojem se uspešno štiti od realnosti IRA nasilja koje je bilo na vrhuncu tih sedamdesetih godina prošlog veka.
Kilijan je sa „Breakfast on Pluto“ uradio nešto prilično hrabro za taj period (film je premijeru imao 2005. godine), a slično kao akteri ostvarenja „Brokeback Mountain“ – doneo je odluku da bude deo priče o seksualnosti i rodnim identitetima mnogo pre nego što su te teme postale zasiguran put ka Oskarima i svojevrsno ispunjavanje kvota političke korektnosti u Holivudu.
Čak i kada snima horore („A Quiet Place“ i istoimeni nastavak) – Marfi bira inteligentno napisane scenarije, a u njegovom opusu našla su se i naučnofantastična ostvarenja („Sunshine“), psihološki trileri („Red Eye“), ali i teške drame („Broken“).
BONUS VIDEO: Leonardo Dikaprio – najveći zavodnik Holivuda