Pevačice su najbolje iskoristile svoj marketinški potencijal, ali su i voditeljke i glumice sve popularnije.
Ne bi li se utvrdilo koliko jedna osoba zarađuje od Instagrama, razmatrano je koliko često osoba objavljuje sadržaj na ovoj društvenoj mreži, te koliko ima pratilaca. Lista se zatim formira na osnovu procena. Influenseri su kategorisani u osam grupa: poznati, lepota, moda, fitnes, hrana, lajfstajl, sport i putovanja.
Osim broja pratilaca, za javnu ličnost koja se bira za reklamiranje određenog proizvoda veoma je bitan i njen imidž, odnosno ciljna grupa koja joj veruje, te tako i neki poznati koji nemaju stotine hiljada pratilaca, ali su odličan uzor za određenu populaciju, veoma lepo zarađuju od reklama.
Vrlo često, pevačice i pevači koriste svoje Instagram profile kao influenseri, kako bi pored nastupa na ovaj način zaradili dodatan novac.
I dok Kajli Džener po objavi zaradi do 1.266.000 dolara, Arijana Grande po objavi zaradi „tek“ oko 996.000 dolara. Kada su srpske javne ličnosti u pitanju, te brojke su, naravno, u skladu sa veličinom tržišta, znatno manje, ali su za naše uslove ogromne.
Cene se svima razlikuju, naročito jer sada svi žele neke duže saradnje – onda cena bude malo manja nego kada je u pitanju samo jedna objava, ali im se tako povećava broj objava za koje su plaćeni. Cene takođe zavise i od uslova, naime, ako se poznata osoba uslovljava da dok traje kampanja ili određeni period od 6 meseci, na primer, ne sme da promoviše nijedno drugo alkoholno piće osim tog za koji je angažovana, onda cena sa tim i raste.
U svakom slučaju, može se reći da je minimalna zarada za jednu objavu na Instagramu, kada su u pitanju naše zvezde – 1.000 evra.
Prema nekim nezvaničnim informacijama, Ana Štajdohar dve objave na Instagramu i dva storija naplaćuje oko 1.000 evra.
Marina Tadić je za sličnu kampanju navodno tražila 1.000 evra po objavi. Tamara Dragičević i Biljana Tipsarević navodno traže između 1.000 i 1.300 evra po objavi.
Najviše novca jednom prilikom navodno je uzela Nataša Bekvalac. Za reklamnu kampanju koju je radila, a za objave na mesečnom nivou, ona je tražila oko 30 hiljada evra. Ovo je i te kako isplativo agencijama i brendovima koji se odlučuju da plaćaju ove cifre domaćim javnim ličnostima, jer pevačica ima veliki broj pratilaca i pokriva više ciljnih grupa.
Iako proizvode ne reklamira često, od Instagrama mnogo zarađuje i Svetlana Ceca Ražnatović, navodno 6 hiljada evra po objavi. Međutim, folk zvezda se retko odlučuje da reklamira neki proizvod, jer veoma drži do svog imidža.
Njena ćerka Anastasija, koja ima preko milion pratilaca na Instagramu, godinama zarađuje od ove društvene mreže, a prema našim saznanjima, cena joj je nešto niža nego Cecina, međutim, ni ona ne preteruje sa sponzorisanim objavama.
Nešto manje novca od Cece uzima Seka Aleksić, navodno oko 5.000 evra po objavi, međutim, ona ima ubedljivo najviše reklama od svih naših pevačica, a spektar proizvoda koje promoviše je veliki: kozmetika, hrana, razni proizvodi, dekoracije… Aleksićeva, koja na Instagramu ima dva miliona pratilaca, postala je uticajna influenserka otkad je počela pandemija, te je doskora više zarađivala od plaćenih objava na ovoj društvenoj mreži, nego od nastupa. S obzirom na broj i cenu reklama na njenom profilu, možemo da kažemo da je Seka najviše profitirala od Instagrama, od svih poznatih žena u Srbiji, a verovatno i u regionu.
Mnogo novca putem Instagrama zarađuje i glumica Olja Lević, koja je veoma aktivna što se tiče plaćenih objava.
Tu je i pevačica Goca Tržan, koja od reklamiranja raznih proizvoda preko društvenih mreža, kako je sama rekla, „živi jako lepo“. Goca najčešće reklamira šminku, proizvode za negu lica i slično. Goca ima i svoj Jutjub kanal, na kome videi broje i stotine hiljada pregleda.
U poslednje vreme aktuelna je i Sara Jo, koja uzima dosta novca za plaćene objave, te od toga navodno mesečno zaradi i više desetina hiljada evra.
I pojedine voditeljke na Instagramu zarađuju lepe sume novca – recimo Dragana Kosjerina, koja u poslednje vreme reklamira kozmetiku.
Voditeljka Maja Nikolić, jedno od zaštitnih lica TV Nova S, takođe reklamira proizvode putem društvenih mreža, ali to čini veoma pažljivo, birajući proverene brendove.
Luna Đogani u javni život kročila je kao blogerka, zatim je ušla u rijaliti, pa postala pevačica, a onda se pronašla u zanimanju – influensera. Ćerka Anabele Atijas i Gagija Đoganija danas više zarađuje od reklama na Instagramu i na svom Jutjub kanalu, nego što njeni roditelji prihoduju od pevanja.
BONUS VIDEO: TOP 5 pevača koje obožavamo već decenijama