Nakon tvrdnji predsednika UO RTS Branislava Klanščeka da je na takmičenje "Pesma za Evroviziju" potrošeno 300.000 evra, kao i da je za „vizuelni identitet“ izdvojeno 168.000 evra, oglasio se i javni servis.
„Obaveštavam javnost da je Izbor za pesmu Evrovizije građane Republike Srbije koštao 300.000 evra, ne računajući sekundarne troškove, odnosno nenovčana davanja RTS-a kao što su studija, zaposleni, vozni park, tehnički kapaciteti, koji su prema zvaničnom tarifniku RTS-a iznosili još dodatnih 173.000 evra, čime je prekoračen bdžet za 20% a koji je predviđao iznos od 249.000 evra“, pisalo je u Klanščekovom saopštenju.
Sada se oglasio RTS, a njihovo saopštenje prenosimo u celosti:
„Menadžment Radio-televizije Srbije, u odgovoru Branislavu Klanščeku, saopštava da je predsednik UO RTS-a mogao da sačeka konačan i tačan izveštaj nakon završetka „Pesme za Evroviziju“, a ne da proizvoljnim tumačenjima izlazi u javnost u još jednom u nizu pokušaja da naruši ugled Javnog servisa.
Netačne su informacije koje gospodin Branislav Klanšček, predsednik Upravnog odbora RTS-a, iznosi u javnost.
Kao deo ove kuće, mogao je da sačeka konačan i tačan izveštaj nakon završetka festivala „Pesma za Evroviziju“, a ne da proizvoljnim tumačenjima izlazi u javnost u još jednom u nizu pokušaja da naruši ugled Javnog medijskog servisa Srbije.
Pesma za Evroviziju (PZE), festival je o kojem se piše i priča u Evropi i koji je podigao domaće televizijske standarde na nivo svetske produkcije. Iz godine u godinu raste njegova gledanost i popularnost, iako svim ostalim televizijskim sadržajima, uključujući i sportske događaje, gledanost opada na svim televizijama. Tokom poslednje tri godine, Festival beleži rekordnu gledanost u Srbiji, ali i izvan naših granica putem zvaničnog Jutjub kanala RTS-a i RTS Planete. Ove godine, samo na Prvom programu RTS-a svako polufinale pratilo je 1.300.000 gledalaca, dok je uz veliko finale bilo više od 1.600.000 građana Srbije. Sve zvanične muzičke platforme i društvene mreže koje prate naš festival, beleže višemilionsku posećenost kroz broj slušanja, pregleda i pozitivnih komentara.
Verujemo da je predsednik UO RTS-a gospodin Branislav Klanšček, koji se predstavlja kao poznavalac muzike i produkcije, a ujedno je i umetnički direktor jednog festivala, ispratio kako izgledaju nacionalni izbori drugih javnih servisa. Primera radi, naši susedi su izdvojili 650.000 evra za tri festivalske večeri „Dore“, ne računajući sekundarne troškove. Minut našeg festivala košta samo 600 evra.
Šta su neistine, a šta činjenice? Gospodin Branislav Klanšček tvrdi da je budžet Festivala za prošlu godinu bio 140.000 evra, a zapravo je iznosio 249.000 evra. Kako se dogodilo da je predsednik UO zaboravio da je baš Upravni odbor odobrio i taj i ovogodišnji budžet. Budžet je ove godine zbog povećanja cene na tržištu veći za 40.000 evra neto, i to povećanje se odnosilo na izradu scene, a partner RTS-a Skymusic production, zadužen za vizuelni identitet festivala, zapravo je dobio kompenzaciju u reklamama za navedeni iznos.
Gospodin Klanšček manipuliše i sekundarnim troškovima koji iznose 173.545 evra, koji se zapravo odnose na troškove amortizacije, tehničkih i ljudskih resursa koji bi, da nisu angažovani na ovom, bili svakako angažovani na nekom drugom projektu. Dakle, struja, voda, grejanje, redovne plate zaposlenih, porezi i doprinosi, od kafe kuvarica do urednika, pa i plata članova Upravnog odbora, i sve ono što RTS inače plaća.
Dalje, gospodin Klanšček kao predsednik Upravnog odbora brka pojmove vizuelni identitet i kreativni tim RTS-a. Pod vizuelnim identitetom se podrazumeva idejno rešenje scene, raspored LED ekrana, rasvetnih tela i vizuelnog identiteta scene i nastupa izvođača. I time se bavila Sky produkcija, a kreativni tim RTS-a se bavio drugim segmentima vizuelnog identiteta festivala. Obavili su izvrstan rad na poslovima izrade televizijske grafike, AR grafike i potpisa na razglednicama, koje su takođe urađene u sopstvenoj proizvodnji.
Što tiče LED ekrana, RTS je maksimalno iskoristio svoje kapacitete od 100 kvadrata LED panela, koji su bili ugrađeni u Studio 8 i 9, a naš partner na projektu Skymusic production je u samu scenu ugradio još 398 kvadrata LED-a koje RTS ne poseduje. RTS poseduje 60 glava robo-rasvete, a na sceni je bilo ukupno 308 robo glava, što znači da je Skymusic production dodao još 248. Takođe dodajemo da nam je na korišćenje, bez finansijske nadoknade produkcija „Filming“ ustupila podni LED ekran od 64 kvadrata i sferni LED ekran od 16 kvadrata, a LED kocke – stolove za studio 9, produkcija „Emotion“. Ove produkcije su RTS-u izašle u susret u želji da naš festival bude što bolji, jer su prepoznale njegov nacionalni značaj.
Kakva je situacija u sektoru Kostim, gospodin Klanšček bi trebalo da zna, ali podsećanja radi, RTS ima samo tri kostimografa zaposlena u stalnom radnom odnosu i jednog na privremeno-povremenim poslovima. Oni pokrivaju proizvodnju svih programa u okviru RTS-a. Angažovanje dva spoljna kostimografa realizovano je po ceni jednog kostimografa, a u skladu sa važećim tarifnikom RTS-a.“
BONUS VIDEO: ProGlas podneo prigovor RTS zbog nekvalitetnog izveštavanja