Pevačica Madona proglašena je za "Kraljicu popa" i danas uživa u slavi. Međutim, to nije oduvek bilo tako, već je "preko trnja stigla do zvezda".
Puno ime joj je Madona Luiza Veronika Čikone, rođena je 16. avgusta 1958. godine u Bej Sitiju u Mičigenu. Rođena je kao treće od šestoro dece. Detinjstvo je provela uz dvojicu starije braće Antonija i Martina, mlađeg brata Kristofera i mlađe sestre Paulu i Melani. Ipak, Madona je bila mezimica u familiji i zvali su je Noni. Madona je u svojim intervjuima pričala da je detinjstvo provela u siromaštvu, da bi se na kraju ispostavilo da je u pitanju bio samo marketinški trik.
Naime, njena pordica je spadala u srednju klasu. Međutim, zadesila ih je velika tragedija kada je Madonina majka MadonaFortin Čikone preminula je u 30. godini od raka dojke, a pevačica je tada imala samo pet godina.
Novi udarac je dobila kada joj se otac, tri godine nakon majčine smrti oženio Džoan Gustafson, koja je radila u njihovoj kući kao domaćica, a Madona nikada nije prihvatala tu ženu. Kao devojčica pokušavala je na sve načine da zadobije očevu pažnju, uglavnom dobrim ocenama u školi.
„Kada posmatram sebe kao dete, vidim jednu veoma usamljenu devojčicu koja traga za figurom majke. Nisam odrasla u tipičnog buntovnika – bilo mi je jako važno da budem dobra u nečemu. Nisam se brijala ispod pazuha i šminkala, ali sam naporno učila i imala dobre ocene. Za razliku od drugih, veoma retko sam duvala. Bila sam hodajući paradoks , autsajder i buntovnik koji je želeo da zadovolji svog oca i ima sve petice. Oduvek sam želela da budem neko“, rekla je Madona svojevremeno.
Pohađala je katoličku školu u kojoj je naučila da bude „disciplinovana i da kontroliše svoje slabosti“. Bila je odličan đak i bavila se plesom, zbog kojeg je odbila stipendiju Mičigenskog univerziteta i otišla za Njujork – da postane uspešna.
U Njujork je stigla sa 35 dolara u džepu i željom da ne odustane. Pokazalo se da je maćeha Džoan bila u pravu kada je o Madoni rekla sledeće:
„Briljantna, doduše manipulativna. Jednostavno se videlo da će preživeti. Videlo se da nikada neće biti slaba i nekako ti je bilo drago zbog toga!“.
Ona se tada nije stidila nijednog posla, pa je tako jedno vreme radila kao konobarica. Ipak, stepenik više bio je kada je dobila plesni angažman na svetskoj turneji Patrika Hernandesa, osnivanje benda „Breakfast club“ sa Denom Gilrojem i poznanstvo sa njujorškim di –džejem Markom Kaminsom koji je njene demo snimke odneo u „Sire rekords“, ogranak „Vorner Brosa“. Usledio je prvi ugovor.
Njen prvi singl Everybody“ bio je slušan, ali nije beležio skokove na top listama. Isto se desilo i sa narednim „Burning up“. Prvim albumom „Madona“ (1983) nije bila zadovoljna iako je prodat u osam miliona primeraka.
Međutim, kada je izbacila album „Like a virgin“, počela je revolucija. Ubrzo je počela da koketira sa religioznošću i seksualnošću, i ne samo da je sa njih skinula etikete tabu tema već je ponudila i novo viđenje o njima.
Sedamdesetih godina se po prvi put našla obnažena na stranicama „Plejboja“ i „Penthausa“, nakon čega joj je naredni album „True blue“ doneo je „njenu najozbiljniju pesmu“ – „Live to tell“, kao i numeru „Papa Don’t Preach“ koja govori o maloletnim trudnicama.
Zadirala je u sve sporne društvene teme, njeni potezi ocenjivali su kao kontroverzni, iako su najveća kontroverza bili problemi koje se Madona usudila da iznese u javnost.
Zbog brojnihh kontroverzi, religija ju je kudila, umetnost prihvatila. Magazin „Roling stouns“ je za njen album „Like a prayer“ rekao da se približio umetnosti najviše koliko pop to može da učini.
U spotu za „Like a prayer“, ocenjenom kao najrevolucionarniji spot svih vremena, rušila je rasizam.
Bila je vinovnik slobode i otvorenog mišljenja , ništa nije prihvatala kao zadato. I kao što njena pesma kaže „Express yourself“ pozivala je žene da iskažu sebe, da se ne plaše.
Madonina revolucija je bila brza i dugo je trajala jer je očigledno imala dosta toga da poruši i da postavi dosta novih standarda. U spotu za pesmu „Vogue“ izvedena je koreografija koja se pre toga smatrala nemogućom.
I se*s je Madona oslobodila. Nije bilo aspekta se*sualnosti koji je po njenom mišljenju trebalo da se gura pod tepih. Revoluciju je sprovela 1992. knjigom „Se*s“ prepunom eksplicitnim slikama i albumom „Erotika“.
Kao i spotom „Justify my love“, ispunjenim lezbijskim scenama.
Zbog širenja seksualnih sloboda stekla je veliki broj pobornika među homoseksualcima i ljubiteljima sado-mazo seksa koji je 2018. za neke velike otkrovenje i koji za kraljicom popa kasne skoro tri decenije.
Madona je 1994. napravila iskorak pomalo konzervativnijim albumom „Bedtimes stories“, dok su kasne devedesete u njenoj karijeri bile obeležene ulogom u filmu „Evita“ za koju je nagrađena Zlatnim Globusom (numere koje je otpevala u filmu nagrađene su Globusom i Oskarom).
Sa dolaskom novog milenijuma Madona počinje da spaja haus, tehno, rok muziku, rejv, japansku i latino kulturu. A albumom „American life“ iznosi kritiku američkog društva i politike Džordža Buša.
Nastavlja sa provokacijama pa 2003. na dodeli MTV nagrada ljubi se na sceni sa Britni Spirs i Kristinom Agilerom.
Okreće se i disko muzici sedamdsetih koju spaja sa modernim densom. Ali ne obara Madona baš sve. Filmske klasike je uvek poštovala pa za pesmu „Hung up“ snima spot inspirisan „Groznicom subotnje večeri“.
Nastavlja i sa turnejama. I sa provokativnom garderobom. Dešava joj se i prva kontrarevolucija sažeta u kritikama da se ne oblači u skladu sa svojim godinama.
Odustaje ubrzo od golišavih nastupa i otvara novo poglavlje.
Madona koja je prodala 350 miliona albuma i koja se uz Majkla Džeksona, Elvis Prislija i Bitlisa smatra najvećom zvezdom u istoriji, znala je koliko je važan originalni stil. Namerno se odećom razlikovala od uobičajene modne slike pop zvezde tog vremena (otišla je daleko od svoje najveće konkurentkinje Sindi Loper).
Osim što je lizala bičeve i lomila krstove, nosila je veš kao odeću, podržavajući ideje Žana Pola Gotjea. Još 1990. prva je ponela šiljate brushaltere, a godinu dana kasnije i korsete sa lažnim kristalima, modele dvojca „Dolče &Gabana“.
Ko se usudi da pita kakav je bio Madonin ljubavni život, pronaći će zanimljive priče, onu sa Stivom Brejom koji je sa njom bio na početku karijere, reperom Vanilom Ajsom, sa kojim je bila dok su „Seks“ i „Erotika“ dizali bune i dva braka, sa glumcem Šonom Penom i rediteljem Gajem Ričijem.
Prvom je posvetila pesmu „True blue“. Istina o njihovom braku još nije potvrđena. Postoje navodi da je Pen fizički zlostavljao Madonu, što je ona negirala. Pričalo se čak i da su poslednjih godina uživali u obnovljenoj ljubavi.
Sa drugim mužem upoznao ju je Sting, a brak sa Ričijem doneo joj je sina Roka.
Na listi Madoninih ljubavi su i Džon Kenedi Mlađi, Voren Biti (upoznala ga je na snimanju filma „Dik Trejsi“), porno zvezda Toni Vord, Denis Rodman i koreograf Karlos Leon, sa kojim ima ćerku Lurdes Leon.
Nažalost, pevačica je otkrila da je sa 19 godina bila žrtva silovanja, a druga šokantna priča o Madoni stigla je ove godine. Manekenka Amanda Kazalet, koja je glumila u spotu, „Justify my love“, tvrdi da ju je muzika zvezda godinama proganjala.
Madona je danas majka šestoro dece. Usvojila je četvoro mališana iz Afrike, bliznakinje Stelu i Estel, Dejvida i Mersi Džejms.
Najteži udarac je doživela kada je pre nekoliko godina njen sin Roko izražio želju da živi sa ocem.
O majci je u javnosti izneo niz uvreda nazvavši je ku*kom. Madona nije skrivala da je očajna „jer je izgubila sina“, ali je sa Rokom ipak, uspela da ponovo izgradi normalan odnos.
Sa ćerkom Lurdes je veoma bliska. Dele i stav o depilaciji pa zajedno promovišu prirodan izgled, dlake.
Veoma je posvećena ostaloj deci koji su zvezde na njenom Instagram profilu.
Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk i Tviter.