Ana Štajdohar Foto:Ivan Dinić/Nova S

Pop zvezda Arijana Grande ove godine je postala najpraćenija i ujedno najplaćenija ženska javna ličnost na Instagramu. S obzirom da je na ovoj društvenoj mreži prati 200 miliona ljudi, američki mediji procenjuju da Arijana zgrće milione reklamama koje objavljuje na svoj fid, a u stopu je prate i Selena Gomez i Kajli Džener, dok je ispred nje jedino fudbaler Kristijano Ronaldo. Domaće javne ličnosti nisu ni blizu takvim milionskim brojkama, ali i njima veliki broj pratilaca obezbeđuje velike svote novca.

Ne bi li se utvrdilo koliko jedna osoba zarađuje od Instagrama, razmatrano je koliko često osoba objavljuje sadržaj na ovoj društvenoj mreži, te koliko ima pratilaca. Lista se zatim formira na osnovu procena. Influenseri su kategorisani u osam grupa: poznati, lepota, moda, fitnes, hrana, lajfstajl, sport i putovanja.

PROČITAJTE JOŠ

Glumci, glumice, pevači i pevačice, s druge strane, reklamiraju različite sadržaje.

I dok Kajli Džener po objavi zaradi do 1.266.000 dolara, Arijana Grande po objavi zaradi „tek“ oko 996.000 dolara. Kada su srpske javne ličnosti u pitanju, procene su različite i ne može se sa sigurnošću tvrditi koliko novca dobijaju od sponzora.

Prema našim saznanjima, te cifre se uglavnom kreću do 1.5000 evra i zavise od uslova reklamiranja. Cene se navodno sima razlikuju, naročito što sada svi žele neke duže saradnje – onda cena bude malo manja nego kada je u pitanju samo jedna objava, ali im se tako povećava broj objava za koje su plaćeni. Cene zavise i od uslova, ako se poznata osoba uslovljava da dok traje kampanja ili određeni period od 6 meseci, na primer, ne sme da promoviše ni jedno drugo alkoholno piće osim tog za koji je angažovana, onda cena sa tim i raste.

Prema nekim nezvaničnim informacijama, Ana Štajdohar dve objave na Instagramu i dva storija naplaćuje oko 1000 evra. Marina Tadić je za sličnu kampanju tražila 1000 evra po objavi. Tamara Dragičević i Biljana Tipsarević navodno traže između 1000 i 1300 evra po objavi. Najviše novca, jednom prilikom navodno je uzela Nataša Bekvalac. Za kampanju koju je radila, a za objave na mesečnom nivou, ona je tražila oko 30 hiljada evra. Ovo je i te kako isplativo agencijama i brendovima koji se odlučuju da plaćaju ove cifre domaćim javnim ličnostima.

Zahvaljujući „influenserima“ – koji isto mogu biti glumci, pevači ili nešto slično, brendovi su u prilici da stignu do 20 puta više potrošača zahvaljujući tome što sada plaćaju veći broj svojih ambasadora iznosima koje su nekada trošili samo na jednoga.

Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama InstagramFejsbuk i Tviter.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar