Jelena Karleuša Foto:Antonio Ahel/ATAImages

Pevačica Jelena Karleuša, koja sama za sebe tvrdi da je najprodavaniji izvođač na ovim prostorima, sada je dotakla još jednu temu koja, prema njenim rečima, označava velike muzičke zvezde - koncerti. Ako je suditi po kriterijumima koje je sama postavila, ona nije ni "z" od "zvezde", jer je broj pravih koncerata u ukupnom zbiru njenih nastupa - statistička greška.

Jelena Karleuša je tokom proteklih trideset godina svoje karijere imala velike hitove – desetak njih. Imala je i sjajne i slušane albume, ali i mnogo više skandala kojima je punila novine i podsticala mase da govore o njoj. Tokom istih trideset godina karijere, imala je samo dva koncerta, oba u Beogradu. Jedan je bio, kako su pisali mediji, u polupraznoj Areni 2010. godine, a drugi je bio na Ušću – koncert za koji ona tvrdi da mu je prisustvovalo više od 40 hiljada ljudi, iako postoje fotografije i snimci koji ukazuju na to da ih je višestruko manje.

PROČITAJTE JOŠ

Zašto uopšte pričamo o ovome? Zato što je Jelena Karleuša ponovo prozivala kolege sa estrade, ovoga puta govoreći o koncertima, uz jasnu naznaku da „nije reč o tezgama“, a onda je potom tražila i potvrdu od svojih kolega, megazvezda, od kojih je većina punile ne samo beogradsku, nego i arene širom regiona.

„Drage moje kolege, velike zvezde @dragana_mirkovic @aleksandar_vuksanovic_official @lepabrenaa @rozgajelenaofficial @stoja_institucija @indiraradicofficial@severina @dinomerlin @zdravko.colic @sasamatic_official@zoricabrunclik_official @vesna_zmijanac_official i svi vi sa velikim karijerama (mnogi nisu tagovani a mnogi ni živi da ovo pročitaju poput Šabana, Tome, Dzeja, Sinana, Olivera,Tošeta) u koje ste uložili krv, suze, znoj,godine, novac, trud,rad, talenat, interesuje me vaše mišljenje – Da li smatrate da pevači tezgaroši treba da pevaju vaše (naše) pesme i te nastupe nazivaju svojim koncertima i svojim uspehom? Da li smatrate da neko ko čitav koncert peva tuđe pesme (jer svoje nema ili ima premalo za koncert) treba da se naziva muzičkom zvezdom ili ne? Znači, precizno pitam za koncerte, ne tezge. Da li na svojim velikim koncertima uglavnom pevate svoje ili tuđe pesme? Da li smatrate nepravdom što neko koristi vaš rad i na vašim pesmama profitira ili ste ok sa tim? Da li ste za uvođenje nekakvog zakona ili ne? Interesuje me vaše mišljenje. Evo izneću svoj stav. Takva pojava u muzičkom biznisu na planeti ne postoji jer bi onda Lejdi Gaga presnimila i pevala na koncertima sve Madonine hitove. Zašto bi se cimala?Takav paradoks postoji samo na Balkanu. Ispada da hitovi,trajanje, ulaganje, borba i rad danas nisu potrebni ni bitni za uspeh i status.Svako može da skrnavi tuđi rad i koristi se. Zamislite kad bi se to radilo u bilo kojoj drugoj grani umetnosti? Pojam brenda, imena i originalnosti ne bi postojao.Pitala sam nedavno za nekog pevača koji pravi niz krcatih koncerata- koju pesma peva jer nisam znala.Rekli su mi da on nema svoje pesme. Narod dolazi kao u kafanu na mega mix. Na to više ništa nisam rekla. Zanemela sam“, napisala je Karleuša na Instagramu.

Gotovo svaka od osoba koju je navela – imala je veliki i rasprodati koncert. Neki od njih su imali i velike regionalne turneje, punivši arene u Zagrebu, Sarajevu i Beogradu. Neki su oborili i drže rekorde kada su u pitanju rasprodate arene, recimo, Zdravko Čolić koji je u Beogradu 2019. godine čak šest puta uzastopno napunio najveću halu na Balkanu.

Sa druge strane, Karleuša je za 30 godina karijere održala samo dva koncerta, dakle, nastupa koji nisu tezge u diskotekama i klubovima. I to samo u Beogradu. Jedan je bio 2010. godine, kada je, prema tadašnjim navodima „Blica„, u areni pevala pred 10.000 ljudi, a kapacitet arene je oko 20 hiljada ljudi. Sledeći veliki koncert imala je na Ušču, 2013. godine. Iako je pevačica tvrdila da je na koncertu bilo 40 hiljada ljudi, mediji su tada pisali da ih je bilo višestruko manje. Takođe, prema navodima medija, iako je Karleuša priredila spektakl svojim fanovima, bilo je tehničkih problema koji su pokvarili utisak: led ekrani nisu radili, ozvučenje je bilo loše… Karleuša je na sceni pozvala sve da ponovo dođu sutra na koncert, kako bi „ponovila savršeni spektakl“, ali se taj spektakl još nije dogodio.

Tokom 2020. godine, Karleuša je na MAC dodeli nagrada najavila „5 Arena ove godine“. Nije se dogodila nijedna.

Kada je ove godine objavila svoja dva albuma – „Alfa“ i „Omega“, najavila je i Ušće sledeće godine.

U nabrajanju Karleušinih koncerata nismo računali njen nastup ispred Skupštine za doček 2022. godine, jer nije nastupala sama, a ni „ulaz“ se nije naplaćivao. Nismo računali ni njen „koncert“ na Beogradu na vodi ove godine gde je bilo nešto više od hiljadu ljudi – jer je Karleuša sama rekla da to „nije koncert već promocija albuma“, a ulaz je takođe bio besplatan.

Ove godine je kritikovala i svoju koleginicu Aleksandru Prijović – koju inače, možemo nazvati srpskom Tejlor Svift – zbog toga što je oborila sve moguće rekorde prodaja ulaznica za regionalne arene, pa je tako imala po tri pune hale u Beogradu, Nišu i Sarajevu – i čak i 5 rasprodatih arena u Zagrebu.

“Arene se ne pune tako što se bina stavi na pola partera i tako prepolovi kapacitet, a na ostatak partera se postave barski stolovi. Arene nisu kafane. Hitovi se ne prave plaćenim pregledima na Jutjubu. Zvezda se ne postaje kupovinom pratilaca. U današnje vreme petominutnih zvezda koje dele karte za koncerte jedino mjerilo nečijeg kvaliteta i uspeha su fanovi i trajanje”, napisala je Karleuša posle Prijinih koncerata u Beogradu, očigledno aludirajući na novu kraljicu balkanske muzičke scene, koja inače na koncertima peva tridesetak svojih pesama, od kojih su bar trećina hitovi.

Još uvek čekamo veliki koncert Jelene Karleuše.

BONUS VIDEO: Jelena Karleuša daje izjave medijima

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar