Nova.rs objavila je netačnu informaciju da je kompanija Netfliks odlučila da se našali sa građanima širom SAD i Kanade i pokrenula je kampanju "Ostanite jebeno kod kuće" - postavivši širom gradova ogromne bilborde sa spojlerima svojih originalnih serija. Zapravo, Netflix nije napravio billboarde sa “spojlerima” kako bi ljude zadržao kod kuće
„Ako vam koronavirus nije bio dovoljan, pa biste ipak da izađete napolje i ‘kulirate’, vi kvarite svima život. Odlučili smo da vam zato pokvarimo gledanje omiljenih serija. Bilbordi su postavljeni na mestima masovnog okupljanja, kao što su stanice javnog prevoza, itd“, glasi zvanično saopštenje kompanije, preneo je portal Nova.rs.
Činjenica da video snimak nije objavljen na zvaničnom Netflix kanalu na Youtube-u prvi je znak koji budi sumnju u istinitost svih ovih navoda. Drugi indikator da se ne radi o stvarnoj Netflixovoj kampanji, jeste činjenica da navodno saopštenje ove kompanije, koje se pominje u člancima, nije bilo moguće pronaći na njihovoj web stranici, niti na zvaničnim profilima i stranicama ove kompanije na Facebooku, Twitteru ili Instagramu.
Video je objavljen na kanalu Ads of Brands, a u opisu objavljenog snimka postoji i link koji vodi na istoimenu stranicu. Na njoj se mogu pronaći detaljnije informacije o autorskim pravima na snimak, kao i informacija da ga je napravila marketinška škola Miami Ad School Europe iz Hamburga. Dakle, ne kompanija Netflix.
Da Netflix nije postavio ovakve billboarde, niti tako nešto najavljivao, utvrdili su i Forbes (26.3.2020.) i Daily Mail (30.3.2020.). Forbes je naveo da su virtuelnu kampanju smislili Seine Kongruangkit i Matithorn Prachuabmoh Chaimoungkalo, oboje sa Tajlanda, nakon što su se vratili kući iz Hamburga:
Sve je počelo kada se par – Kongruangkit je trenutno studentkinja petog kvartala na Miami Ad School Europe, a Prachuabmoh Chaimoungkalo je od nedavno diplomirani student – vratio kući na Tajland prošle sedmice i primetio da vlada nije efikasno komunicirala opasnosti od pandemije.
„Stoga smo odlučili da pomognemo radeći ono što najbolje znamo, stvarajući kreativne ideje“, kaže Prachuabmoh Chaimoungkalo.
Sama kompanija Netflix je na Twitteru potvrdila da nema nikakve veze sa ovom kampanjom. U komentaru na jednu objavu sa slikama digitalnih billboarda, sa zvaničnog Netflix profila je napisano:
Sviđa nam se poruka da se ostane kod kuće, ali #NemaSpojleraOdNetflixa.
Ove ideje su deo studentskog projekta – kreativna ideja, ako to sami možemo reći – ali oni nisu stvarni i nije ih kreirao Netfix.
Billboardi sa “spojlerima” serija, dakle, ne postoje ni u Americi, ni u Kanadi, niti bilo gde drugo u svijetu. Ne postoji ni “Netflixova kampanja”, s obzirom da se radi samo o video snimku koji su na internetu objavili studentkinja i student škole marketinga u Nemačkoj.
Nova.rs izvinjava se čitaocima zbog prenošenja lažne vesti, da je Netflix napravio billborde sa “spojlerima” kako bi ljude zadržao kod kuće.
Slike billboarda sa “spojlerima” Netflix-ovih serija nisu stvarne.
Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk i Tviter.