Jedno od najmisterioznijih imena trenutno na našoj estradi je Nadica Mutavdžić, autorka hita "Terasa s pogledom na zid" koji je Anu Nikolić vratio na velika vrata. Ona je sada prvi put progovorila o svom privatnom životu i karijeri.
Iako je po obrazovanju pravnica, život ju je odveo drugim putem, u svet kozmetike, gde godinama uspešno vodi svoj salon u Vrnjačkoj Banji. Međutim, Nadica Mutavdžić je i talentovan tekstopisac. Već godinama piše tekstove za poznate estradne ličnosti, a njene pesme krase repertoare brojnih pevača. Njena inspiracija crpi se iz svakodnevice, emocija i priča koje čuje od svojih klijenata, što njenom stvaralaštvu daje posebnu dubinu i autentičnost.
Njen autorski talenat publika ovog leta ima priliku da upozna i kroz drugi deo albuma „X“, koji je objavila Maja Berović. Reč je o pesmama i hitovima na prvo slušanje „Putin“, „Hohštapler“, „Ne idi“ i „Sine tuđine“, koje su odmah po objavljivanju izazvale veliku pažnju publike i pokrenule brojne reakcije na društvenim mrežama.
Kako si počela da se baviš pisanjem tekstova?
„Još u trećem razredu osnovne škole kada se moja pesma recitovala na priredbi, rodila se želja. Kasnije, kako sam sazrevala, često sam pronalazila razne azerbejdžanske, izraelske, grčke, turske melodije, pisala svoje tekstove i vežbala na taj način metriku.“
Da li više voliš da pišeš tekstove koji idu uz tebe ili ih prilagođavaš izvođačima?
„Zavisi od svog emotivnog stanja ili kako me ‘povuče’ melodija. Od izvođača reči mi često nisu potrebne, jednostavno čujem šta njihove energije žele da kažem. Idem na intuiciju i verujem joj. Bar me ona nikad nije izdala.“
Koji muzički žanrovi ti najviše leže za pisanje?
„Kroz ovaj, skoro trogodišnji rad sa estradom, okušala sam se u raznim žanrovima, tako su me razni kompozitori šarenoliko zasipali. Uspela sam svuda da „plivam“ skačući u sve to novo i pomerajući sopstvene granice od folk muzike, rep-a, do rok ili pop-a.“
Kako izgleda tvoj proces kada pišeš pesmu?
„Nekada to bude u mom salonu, u autu dok vozim, nekad uhvatim neku ideju dok mušterija priča, nekad noć bude moja. Ali, uglavnom, večernji sati su moji najbolji saveznici u stvaralaštvu.“
Da li prvo pišeš tekst pa onda radiš na melodiji, ili obrnuto?
„Zavisi sa kojim kompozitorom radim. Neki umeju (kao što je Goran Ratković Rale) da me isprate melodijski, ali većinom radim na njihove melodije, što mi i ne predstavlja problem, jer treba ispratiti emociju i osetiti šta je saradnik kroz odsvirane note želeo da iskaže. Tu nastupam ja sa govorom iz duše i dajem joj život, a aranžeri na kraju prate moju emociju i finiširaju uz pomoć izvođača.“
Koliko ti obično vremena treba da napišeš tekst?
„Ponekad iznenadim i samu sebe i za noć napišem i do pet tekstova, a ponekad reči ne žele napolje. Često mi je dovoljan i jedan poziv i pitanje pevača ‘Imaš li nešto za mene?’ I stvorim za par minuta bez problema nešto odlično. Nema pravila.“
Šta radiš kad „zapneš“ ili nemaš inspiraciju?
„Znaš kaok kažu – bez muke se pesma ne ispoja… Dam sebi vremena, a i melodiji da me opet pozove kad želi sa mnom da sarađuje.“
Koje teme te najviše inspirišu da pišeš, da li inspiraciju pronalaziš iz ličnog iskustva ?
„Ljubav kao najjača snaga i patnja koja iz nje nužno proizilazi. Kad je pošalješ tamo gde je neko neće, možda iz toga poteku najlepši stihovi mnogih umetnika. A inspiraciju uzmem od svih pomalo, jer na kraju sve nas je oblikovala ljubav, kao i često bol koju nam je zadala.“
Kako izgleda saradnja sa izvođačima, koliko se uključuju u pisanje teksta?
„Saradnja sa svim pevačima sa kojima sam došla u kontakt izgleda fenomenalno, jer poštuju moje pravilo poslovanja da nema mešanja u moje stvaralaštvo i bilo kakve izmene reči. Jer ni ja njima ne govorim kako treba da moj tekst vokalno donesu. Odavno me je život naučio da razlika između uspešnih i stvarno uspešnih ljudi jeste u tome da stvarno uspešni ljudi ne dozvoljavaju drugima da im bilo ko sopstvene granice pomeri. A ja poštujem tuđe.“
Koji izvođač ti je bio najinspirativniji za saradnju?
„Svako na svoj način. Mislim da sam u živote tih ljudi poslata da im pokažem šta znači ‘poverenje’ dok mi se otvaraju i pričaju intimne priče koje zauvek ostaju između nas. A oni meni poslati da im pokažem svoj talenat. Sve te priče pretočim u stihove koje će pevati. Zahvaljujući nekim baladama (koje će tek izaći u javnost) kažu da sam im pomogla da isplaču sve te godine sačuvanih suza u sebi. To je blagoslov.“
Koji ti je omiljeni tekst koji si napisala i zašto?
„Možda ‘Hohštapler’ koja se može na više načina tumačiti. Između ostalog, govorim da ne postoji jača žena od one koja kao oružje nosi svoja emotivna stradanja i slabosti. O heroini koja je bila žrtva sopstvenih zabluda, ali nikad neće biti tuđa žrtva. I pesma koju će uskoro objaviti Nataša Bekvalac. Ponosna sam na sebe što sam se sa svojim osećanjima izborila i uspela da jednu najjaču bol za mene pretvorim u reči. Jedna s ljubavlju posveta lične prirode.“
Planovi za budućnost?
„Ako ne ja-ko?! Ako ne sad-kad? I puštam da bude, čuće se“, kazala je Nadica u intervjuu za „Vrnjačke novine„.