Foto: Nova.rs, Shutterstock

Veliki broj pregleda na najpoznatijoj muzičkoj platformi - jutjub - garantuje popularnost i hit, pa se samim tim naši pevači u dva klika opredeljuju na kupovinu pregleda. Isto je i sa Instagramom. Zašto?

Da li ste se nekad zapitali kako je moguće da pesma nekog našeg pevača ima duplo više pregleda od neke svetske zvezde? Primera radi, pesma „Ti moje zlato“ Milice Todorović ima neverovatnih 80 miliona pregleda, dok Selin Dion, Erik Klepton niti Sting nikad nisu stigli do tih brojki. Budući da čitav naš region ima 16,7 miliona korisnika interneta (dok, primera radi, samo Severna Amerika ima 320 miliona korisnika) nelogičnost postaje još veća.

PROČITAJTE JOŠ

Kao što smo naveli, sa što većim brojem pregleda na platformi vlasnici klubova smatraju da je taj pevač sa milionskim pregledima sposoban i uspešan da ispuni kapacitet i očekivanja samog gostovanja. Ako je uspeo da ima deset miliona pregleda zašto ne bi uspeo i da popuni sva mesta u diskoteci?

Odmah po izlasku pesme i spota, menadžeri nekih pevača organizuju tim ljudi koji će se baviti promocijom novog muzičkog projekta i isti dan kada se izda numera kreće se sa kupovinom pregleda.

Jutjubu je potrebno više od 72 sata da obračuna sve preglede i prikaže ih na platformi, a kako bi pesma u što kraćem roku imala što veći broj pregleda odlučuju se za kupovinu istog dana. Jutjub algoritam će preporučivati pesme koje imaju mnogo pregleda i lajkova drugim korisnicima i na taj način dolaze do veće publike. Sve se odvija u par klikova, uđu na sajt i označe budžet koji su odvojili za taj singl, uplate novac i pregledi počinju da dolaze. Prema zvaničnim sajtovima, cena za milion pregleda iznosi oko 2.800 dolara, odnosno nešto manje od 300 hiljada dinara.

Postoje firme u mnogoljudnim zemljama, kao u Indiji, Pakistanu, Indoneziji i drugim, u kojima je zaposleno stotine ljudi sa hiljadama kompjutera koji su umreženi i pakuju broj pregleda. Svi sajtovi preko kojih se vrši kupovina potiču upravo iz tih kompanija. Poznati jutjuber Don Petar, kao neko ko se bavi i razume u najnoviji sistem tehnologije, istakao je svoje mišljenje o kupovini pregleda za klipove.

“Nažalost u Srbiji, ljudi uvek idu linijom manjeg otpora pa misle da će kupljenim pregledima napraviti hit, ali se realnost odvija u polupraznim klubovima u kojima nastupaju. Pojam kupovine pregleda i lajkova je odavno poznat kod nas. Najlegendarniji pevači imaju par miliona pregleda sa najvećim hitovima već decenijama, a onda neko izbaci komercijalu i ima trideset miliona za tri dana, smešno i žalosno. Kompleksi će ih masakrirati,” rekao je on.

Pevačica Jadranka Barjaktarović svojevremeno je govorila o kupovini pregleda na Jutjubu. Ona ne može da podnese nepravdu na estradi i da je lažno prikazivanje njenih kolega u javnosti boli.

Ona smatra da pevači koji imaju po nekoliko miliona pregleda na Jutjub kanalima kupuju iste i da u javnosti prikazuju lažne rezultate slušanosti svojih pesama.

„Često se zapitam zašto, kada imaju tolike milione pregleda, ne uzmu i ne naprave koncert na “Marakni“?! Onda sam shvatila da kupuju preglede. Meni su pojedini nudli da mi svakog dana kupe po sto hiljada pregleda i da im simbolično platim za tu uslugu. Nisam želela da pristanem na to jer želim da znam koliko sam stvarno popularna i koliko me ljudi vole. Gradim karijeru poštenim radom, a ne malverzacijama“, rekla je ona svojevremeno.

Foto: E-Stock/Milos Rafailovic

Pevač Vlado Georgiev, takođe je svojevremeno govorio o kupovini pregleda na Jutjubu.

„Nikada nisam kupovao preglede jer je to suviše očigledno. Ne možeš danas imati 200.000, a sutra dva miliona pregleda“, rekao je on.

Vlado Georgiev Foto:Ivan Dinić/Nova S

Na udaru optužbi da kupuje preglede na Jutjubu, ali i pratioce na Instagramu, svojevremeno je bila Teodora Džehverović.

Teodora Džehverović više puta je svojim ponašanjem privlačila pažnju javnosti, a jedan od razloga kada se našla na udaru bio je kada je dostigla milion pratilaca na Instagramu. Tviteraši su je tada optuživali da je kupila pratioce, jer je sama zamolila folovere da lajkuju sliku kako bi čuli njen novi duet, a bilo joj je potrebno više od šest dana da sakupi 200 hiljada lajkova na fotografiji sa MC Stojanom.

Optužbe da kupuje svoje pratioce dobila je i pevačica Didi J, koju na Instagramu prati više od četiri miliona ljudi, a svi komentari dolaze od tek nastalih „fan profila“ koji jedva da imaju nekoliko pratilaca.

Didi se tom prilikom i sama oglasila na Instagramu.

„Ovim putem želim da se obratim svim medijima u Srbiji i ljudima sa društvenih mreža koji pišu neistine o meni, nikada niti iz bilo kakvog razloga nisam kupovala pratioce na Instagramu, niti na bilo kojoj drugoj društvenoj mreži, niti sam ikada imala 4 miliona pratilaca na Instagramu (mada bih volela i znam da ću ih uskoro imati), to je apsolutna laž i izmišljena priča. Nije mi samo jasno na šta su ljudi sve spremni i šta sve mogu da izmisle i koliko daleko to već ide? Smatram da imam jako malo pratilaca s obzirom da gradim američku karijeru. Tužila bih sve, ali zaista nemam vremena za sudske procese, jer sam zauzeta svojom svetskom karijerom i žao mi je onih koji se plaše mog uspeha mogu samo da im poručim da sam tek počela i da me neće zaustaviti takve gluposti, možete da pišete šta želite svi ste vi i te kako svesni mog uspeha“, napisala je Didi.

Jelena Karleuša je bila optužena da je kupila pratioce na Tviteru.

Dok je koristila Tviter, za manje od 24 časa, pevačica je dobila pozamašni broj pratilaca na ovoj društvenoj mreži. Pokojna Mileva, iza čijeg se profila „krio“ Boris Trivan, tvrdila je da je JK „šopingovala po rasprodajama“. Karleuša je ove optužbe demantovala tvrdnjom da je „neko platio 100 evrića da bi joj napakostio“.

„Molim ove nove followere što nadiru da pale na neko drugo mesto, nemam više love!“, napisala je tada Karleuša.

Foto:Antonio Ahel/ATAImages

Optužena da kupuje pratioce bila je i Kristina Kija Kockar, a ona sama je tvrdila da to neko radi umesto nje.

„Neko mi non stop kupuje pratioce, 2000 kom. čini mi se jer stalno ta cifra ide gore dole. Sad opet otišla gore za 1000. Prestanite. Nikakav učinak nema, ne vidim svrhu. Prestanite. Ili odjednom 5 miliona, pa neka ide život kad se spusti ponovo dole“, napisala je ona svojevremeno na Insta storiju.

Kija Kockar, Kristina Kockar Lafajet, Lafayette, kabare, klub, Beton hala, Tv Happy, proslava, žurka
Kija Kockar Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs

BONUS VIDEO: TOP 5 pevača koje obožavamo već decenijama

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare