Nakon dvadeset uspešnih sezona na televiziji, poslednja epizoda kultnog rijaliti šou programa "U korak sa Kardašijanima" emitovana je početkom juna, a Netfliks je sada najavio da će otkupiti prava za repriziranje ovog rijaliti šoua. Od samog početka emitovanja davne 2006. godine, članovi porodice Kardašijan postali su svetske zvezde sa milionima na računu, a usput su uspeli i da promene svet kakav smo nekada poznavali. Voleli ih ili ne, šta god o njima mislili, njihov uticaj na društvo ne može da se ospori. „BBC“ i „Standard“ naveli su pojedine razloge zbog kojih se ova porodica upisala u istoriju i modernu pop kulturu.
Bili su svoji pred kamerama
„Svesno su i namerno glumili sebe“, kaže dr. Meredit Džouns sa Univerziteta Brunel u Londonu, objašnjavajući kako je taj nivo autentičnosti privlačna publici.
Deo njihovog uspeha, kako tvrdi, došao je upravo iz njihove spremnosti da se otvore pred kamerama i podele svoju intimu s celim svetom.
Džouns naglašava i da je važnu ulogu imao humor.
„Ljudi ne smatraju Kardađijanke smešnima, ali muškarci u porodici, poput Skota Disika, bivšeg partnera Kortni Kardašijan, jesu komične budale pa je to mnogima jako zabavno“, pojašnjava.
Borili su se protiv transfobije
Brus Džener, otac Kendal i Kajli, 2015. godine izašao je u javnost kao Kejtlin Džener, i to na najspektakularniji mogući način. Te godine Kejtlin je imala intervju s Dian Sajer, a njen lik krasio je naslovnicu Vanity Faira nešto kasnije iste godine. Kejtlin je kasnije pokrenula i sopstveni rijaliti šou „I Am Cait.“ Svojim je radom i otvorenošću uticala na razmišljanja starijih, konzervativnih i transfobnih ljudi.
Oblikovali su mišljenje o ženskoj lepoti
„Rekla bih da je Kim duboko uticala na globalne standarde o tome kako mislimo da lepa žena izgleda“, kaže Džouns.
„Publika će se identifikovati s ljudima koji im više liče. Da je ovo bio šou prepun visokih, mršavih, plavokosih žena, mislim da ne bi bio ni približno ovoliko uspešan.“
Postali su pioniri samopromocije na društvenim mrežama i stvorili influensere
„Nemoguće je odvojiti njihov uspeh od uspeha na društvenim mrežama“, kaže Džouns.
Porodica Kardašijan prva je počela da zarađuje pomoću svojih pratioca. Kajli i Kim nalaze se u prvih 10 najpraćenijih profila na Instagramu, dok su Kendal, Kloi i Kortni u prvih 20.
Na svojim profilima su promovisale različite proizvode, a posebno sopstvene kozmetičke i modne linije, što im je donielo hrpu novca i još veću popularnost.
Pokazali su drugačiji tip porodice
Sa svetom su delili i najintimnije trenutke svog porodičnog života, a gledaoce je impresioniralo što se Kardašijani uvijek drže zajedno uprkos brojnim svađama i nesuglasicama.
Videli smo kako se bave složenim problemima, prolaze kroz turbulentna razdoblja te prekidaju i obnavljaju odnose. Pokazali su jedan drugačiji, nekonvencionalni tip porodice s kojom mnogi danas mogu da se poistovete.
Borili su se protiv optužbi za rasizam i prisvajanje kulture
Kardašijani su često bili optuživani za prisvajanje tuđe kulture, odnosno takozvani „crni ribolov“, kada se neko pretvara da je tamnoput ili mešovita rasa na društvenim mrežama.
„Prisvojili su toliko toga. Od njihovih tela, preko odeće, do načina na koji prave frizure…Toliko je toga prisvojeno od drugih kultura, posebno crnačke kulture. Na Kardašijane se gleda kao na belce i crnce istovremeno“, kaže Adria Goldman, docentkinja komunikologije na Univerzitetu Mary Washington.
„Stalna popularnost i uspeh Kardašijana uprkos kritikama pokazuju da na nekom nivou ljudi ipak prihvataju prisvajanje kulture, nerazumevanje prisvajanja kulture ili kombinaciju obe stvari“, rekla je docentkinja.
Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk i Tviter.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar