Skandalozna kampanja modnog brenda Balensijaga potresla je javnost.
Jedan od najpopularnijih modnih brendova, Balensijaga, predstavio je novu kampanju, a plasirani sadržaj doveo je popularni brend u centar modnog skandala veka.
Reklamne kampanje sa fotografijama dece koja drže igračke sa sado-mazo detaljima, sudskim spisima o dečjoj pornografiji i isticanjem imena kontroverznog belgijskog slikara Mikalea Boremansa, među čijim delima su i slike kastrirane dece zaprepastile su sve koji su ispratili aktuelna dešavanja u svetu mode ili na neki drugi način došli do sadržaja koji je plasirao ovaj planetarno popularni brend.
Pre desetak dana prikazane su fotografije dece koja drže plišane medvediće, a na igračkama se nalaze BDSM detalji, što je duboko uznemirilo javnost, te se reklamni sadržaj našao na meti kritika zbog seksulanog fetiširanja i zlostavljanja dece.
This is the Chief Designer for Balenciaga, Lotta Volkova.
— Juanita Broaddrick (@atensnut) November 28, 2022
Enough said. They knew exactly what they were doing. pic.twitter.com/mMofnFGCQD
Pored toga, kao deo kampanje pojavljuje se slika na kojoj se nalazi sudska presuda o dečjoj pornografiji.
Naime, najšokantniji deo reklamne kampanje predtsavlja fotografija sa sudskim spisima, odnosno presudom Vrhovnog suda iz 2008. godine, koja je ustanovila da zakoni protiv promovisanja dečje pornografije nisu u suprotnosti sa Prvim amandmanom.
Hey Photographers :
— Hoop (@xhoop) November 21, 2022
When Balenciaga hires you to shoot their new lookbook & you show up to find a toddler laid across a sofa with wine glasses & bondage gear arranged around them, you walk away. Period. pic.twitter.com/DSoHgQLM6O
Još jedan sporni segment skandalozne kampanje bio je prikaz francuske glumice Izabel Iper koja pozira u kancelariji na Menhetnu sa hrpom knjiga iza sebe. Među njima nalazi se i štivo koje slavi belgijskog slikara Mikalea Boremansa poznatog po delima kastrirane dece.
Photos from scrapped Balenciaga campaign feature book by artist whose works include castrated toddlers https://t.co/GaaSkFwpAX pic.twitter.com/TXwwFgyMei
— Daily Mail Online (@MailOnline) November 28, 2022
Samo par sedmica pre ovog skandala, kreativni direktor Demna u jednom podkastu hvalio se popularnošću brenda.
„Ne osećam više potrebu da me modna indusrija razume“, izjavio je tom prilikom Demna, kako piše „Daily Mail“.
Da li je reč o kreativnom poduhvatu „ispred svog vremena“ ili ozbiljnom promašaju ostaje nam da vidimo u epilogu drame koju je izazvala ova sporna kampanja.
BONUS VIDEO: Da li bi u Srbiji mogla da bude prihvaćena manekenka sa Daunovim sindromom?