Složili smo se odavno da Novu godinu treba slaviti (najmanje) dva dana, a jasno je i da dobre stvari ne treba menjati. Anfisa Letyago će zato ponovo nastupati na Reprizi u sklopu Central Dance Eventa! Njen nastup 1. januara tekuće godine, u Hangaru Luke Beograd, prepunom klabera iz celog regiona, postavio je lestvicu visoko kada je reč o standardima techno žurki. Dolazi nam sa bogatijom ličnom produkcijom i novim iskustvima sa najvećih svetskih pozornica, pa ćemo dozvoliti sebi da se nadamo još boljem provodu! Ovog puta za DJ pultom će joj se pridružiti švedska DJ-ica i producentkinja Ida Engberg.
Autor: Vojkan Bećir
Anfisa Letyago i dalje predstavlja dominantni talas oštrog ženskog techna i među glavnim atrakcijama je na svim relevantnim festivalima kao što su Ultra, Tomorrowland, Parklife, Rakastella, Sonar ili Printworks, a postaje tradicija i na Central Dance Eventu.
Muziku je počela da pušta inspirisana svojim zemljakom Marcom Carolom, lokalnim italijanskim herojem koji je techno zvuk Napulja plasirao na globalnu scenu. Osim njega, Anfisa Letyago ističe brojne lokalne DJ-eve i producente, među kojima je i Gaetano Parisio aka Gaetek. I dan danas Anfisa sa sobom nosi techno uticaj njene rodne zemlje. Njen specifični groovy techno zvuk, često je prošaran drugim žanrovima, te se njeni setovi kreću kroz dijapazon muzike: techno, melodic deep house i suptilniji i autentičniji zvuk.
Kada je počinjala da se bavi muzikom 2009. godine, techno je i dalje bio duboko u andergraundu. Radila je po lokalnim klubovima, a počela da producira i objavljuje muziku sedam godina kasnije. Prekretnica je bio susret sa Carlom Coxom koji je dobio njen USB sa muzikom i te trake puštao u svojim setovima, pa ju je tako podržao i pozicionirao kao techno zvezdu nove generecije. Ponudio joj je da „Hypnotic“ izda na njegovom lejblu Intec. Usledila je i podrška drugih velikana elektronske scene kao što su Adam Beyer, Charlotte De Witte i Pan-Pot. Od tog momenta, nizala su se izdanja za Kompakt, Rekids, Drumcode i legendardni i prestižni Deutsche Gramophon. Upravo je za njih uradila remiks za „Go“, Moby-ev klasik iz 1996. godine.
U njenim setovima sve je više izdanja sa njene etikete ili remiksa koji su za „N:S:DA“ radili producenti poput Chrisa Liebinga, Calibera, Seinfelda, Rusha, Michaela Mayera, Adiel i Tennisa.
Šveđanka Ida Engberg izuzetno je cenjena u svetu elektronske muzike, više od dvadeset godina. Stala je u DJ kabinu još kao tinejdžerka, sa samo osamnaest godina. Strpljivo je čekala svoju priliku i upala jedno veče kao zamena, pa brzo postala rezident u prestižnom baru u Stokholmu. Ekipa sa kojom kasnije počinje da radi uključuje Rogera Sancheza koji je tada bio na vrhuncu slave, ali i lokalne superheroje kao što su John Dahlbäck, Sebastian Ingrosso i Eric Prydz.
Za prvi singl, ni manje ni više, imala je Björk na vokalu! Postigla je uspeh na listama u više evropskih zemalja, posebno nakon dorade Sébastiena Légera. Njene produkcijske veštine tražili su malo posle toga iz štaba grupe Depeche Mode, a najviše izdanja poslednjih godina našlo se na čuvenoj etiketi Drumcode. Tu su trake „Blue Yonder“, „Junoverse“ i „Unanswered Question“. Poslednja pesma jedna od brojnih saradnji sa Adamom Beyerom. Sa njim je činila omiljeni par elektronske scene. Razveli su tokom pandemije bez mnogo drame, pre svega uz puno poštovanja prema troje dece. Vest o ovome stigla je dosta tiho, jer je u fokusu kao i uvek ostala muzika.
Ida Engberg ima odličnu godinu za sobom! Ima luksuz da bira žurke, pa se nalazi na lajnapima uz Chrisa Liebinga, Carla Coxa, Ninu Kraviz, Svena Vätha ili Nicole Moudaber. Dobro poznaje srpsku publiku, pa ne čudi što je pristala da godinu započne baš u Beogradu!