"Sve to treba okrenuti na zabavu. To je šoubiznis, i takve stvari i jedne i druge čine mnogo popularnijima. To je njihov rečnik. Ja sam rekao da ko god želi da snima nešto slično, ja bih ponovo učestvovao", odgovara za Nova.rs voditelj Ognjen Amidžić komentarišući spot jutjubera Bake Praseta, u kome se pojavljuje.
Nakon što se Ognjen Amidžić pojavio u spotu „disstracka“ (pesma namenjena verbalnom napadu na nekog, prim. aut.) Bake Praseta, u kome mladog izvođača Vojaža između ostalog naziva „pi*kom“ i „retardom“, povela se polemika na društvenim mrežama da li je voditelj ispao neprofesionalan. U pomenutom spotu, pevač simulira vođenje svoje emisije, a među gostima se našao i jutjuber Andrija Jo.
Spot se završava Ognjenovom rečenicom „Sada prelazimo na rubriku ‘odgovaraj ili’“ , koja aludira na to da Vojaž treba da uzvrati Baki Prasetu.
Na naše pitanje da li smatra da učestvovanjem u spotovima u kojima se mladi jutjuberi vređaju i nazivaju jedni druge „retardima“ podstiče i učestvuje u propagiranju vršnjačkog nasilja, Amidžić odgovara negativno.
„Ne. Da se to tretira kao vršnjačko nasilje, to bi neko onda zabranio na Jutjubu. Ti „disstrackovi“ postoje već pet-šest godina u mnogo gorem obliku, koliko sam ja upoznat, i nikada se niko nije osvrnuo na to. Nikada. To je njihov rečnik. Taj spot je sniman u mojoj emisiji. Mi smo se ranije dogovorili za to gostovanje. Nisam ni znao o čemu će se raditi dok on to nije krenuo da snima“ , dodaje Ognjen.
Fenomen jutjubera i klipova koji na ovoj platformi dostižu i više miliona klikova, Ognjen Amidžić dodatno objašnjava razvojem interneta i promenom televizije, te navodi da iako se ne slaže uvek sa sadržajem koji postaje popularan, sve tretira na određeni način i ide u korak sa trendovima.
„Takva je moja priroda, ja volim da vidim šta se dešava. Ne znači da se ja slažem sa mnogim stvarima. To vam je priča o onom generacijskom jazu. Ja se vrlo lako postavljam, tretiram ono što postane fenomen. Pravio se Rasta za neku generaciju. Za generaciju kojoj ja pripadam, to je nepoznanica. Neko ima preko dvadeset miliona pregleda u tom trenutku i sva omladina peva tu pesmu. Ja mogu da se pravim lud na to, ili mogu da na neki način istretiram tu pojavu. Na taj način upoznajem nove ljude, novi ukus, novi trend. Ja otprilike samo ne ostajem slep i gluv za ono što mladi vole i šta utiče na njih“ , govori voditelj za Nova.rs.
S obzirom na to da i sam ima dete, sina Matiju, upitali smo voditelja da li je to dobar primer ponašanja koji bi želeo da i njegov sin sledi u budućnosti.
„Ne. On gleda jutjubere, ali on sam bira šta bi gledao, šta ne bi. Ne verujem, on je još mali. Videćemo. Za sada ne“, odgovora Ognjen.
Za jutjubere pak dodaje da su fenomen današnjice, te da ih u svojoj emisiji kombinuje s drugim javnim ličnostima kako bi bila prijemčiva svim generacijama.
„Ja ih kombinujem sa nekim televizijski poznatim ljudima. Bavim se u svojim emisijama svim fenomenima današnjice. Da li je to estrada, politika, sport, ili neka druga socijalno aktivna delatnost koja privlači pažnju, sve to danas spada u jedno. Sve je to jedno široko polje. Jutjuberi konkretno imaju svoju posebnu publiku. Jutjub je kao medij različit od televizije, ali u kombinaciji ta dva, dođe se do dobrog rezultata. Tako da, konkretno, neki jutjuberi su izašli van tog okvira Jutjuba i postaju poznati kompletno medijski. Pominju se na portalima, gostuju u televizijskim emisijama. Oni takođe zauzimaju javni prostor. Ovo je vreme kada si poznat ili popularan samo zahvaljujući svojoj ličnosti, to su nove tehnologije omogućile. Ako vas gleda pet miliona ljudi, vi ste poznati. Ne treba vam nikakva veština, talenat ili umeće“, govori Ognjen i dodaje:
„Svi ti „disstrackovi“ po pravilima šoubiznisa nekoga čine popularnijim, daće im na važnosti, pogotovo toj drugoj strani. Ako ti postaneš popularan, moraš biti spreman na razne napade i na razne vrste svega. Samo će to doneti i jednoj i drugoj strani veću popularnost. Ako neko bude hteo da pravi nešto slično, ja bih opet učestvovao, jer je to govor mladih i oni već imaju takve razmene. Ja se naravno ne slažem sa gomilom stvari tu, ali žali Bože. Moje mišljenje tu neće ništa promeniti. Sve to treba okrenuti na zabavu, mladi koji su tu dosta popularni, zarađuju više nego devedeset odsto odraslih, svaki taj potez njih čini popularnim. Mi se ne usmeravamo ni na prozivke koje postoje po televizijskim emisijama, koje su mnogo gore, pa nikom ništa“, završio je voditelj.
Podsetimo, sve je počelo Ognjenovom emisijom emitovanom na televiziji Pink, kada je pomenuti Vojaž rekao da „Jutjuberi nisu pravi pevači i zvezde“. Baka Prase je potom snimio video-klip, u kome je prozvao svog kolegu, a potom je snimio i pesmu, u kojoj ga brutalno vređa i naziva pogrdnim imenima.