U ovom trenutku 290 miliona dece širom sveta zbog koronavirusa ne ide u školu, a tamo gde je moguće, organizovana je onlajn nastava. U Milanu škole su zatvorene 24. februara, i tada je počela nastava na onlajn platformama koje nikada ranije nisu ni testirane i nisu bile pripremljene za toliki obim posla, pa se potom prešlo na video lekcije.
Profesorka u srednjoj školi u Milanu, Jelena Vasiljev, navodi za Radio televiziju Srbije (RTS) da učenici koji imaju kompjutere, telefone, tablete i fiksni internet kod kuće mogu da prate program.
„Mi smo dali sve od sebe. Profesori su se organizovali na najbolji mogući način, što znači da radimo 24 sata dnevno, subotom i nedeljom, kada đaci mogu. Od 9. marta nam je ministarstvo naložilo da nastavimo dalje sa programom. Prve dve nedelje smo ponavljali ono što smo predavali ranije, sada idemo dalje i ocenjujemo isto onlajn varijantom“, rekla je Vasiljev.
Koristi se samo jedna aplikacija za video lekcije. Video lekcije ne mogu da budu pre podne, moraju da budu ili posle podne ili uveče zato što je slobodnija mreža i zato što pre podne roditelji rade na kompjuterima.
„Negde ima po dvoje, troje dece u porodici i ne mogu svi da budu na mreži u isto vreme, pada linija ili nemaju toliko kompjutera. Časove držimo na primer od 11 do 13, od 15 do 17, od 19 do 21 časova, subotom ispitujemo“, objasnila je Vasiljev.
Po njenim rečima, đacima, studentima i njihovim porodicama je jako naporno. Na univerzitetu je manji problem zato što su studenti navikli sami da uče i dovoljno su odrasli da mogu sami da se snađu.
„U gimnaziji i srednjoj školi je moguće uvesti sve ovo što mi radimo, ali u osnovnim školama je jako veliki problem“, rekla je Vasiljev, preneo je RTS.