Foto: EPA-EFE/MAXAR TECHNOLOGIES HANDOUT -- MANDATORY CREDIT: SATELLITE IMAGE 2020 MAXAR TECHNOLOGIES -- the watermark may not be removed/cropped -- HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES

Već nekoliko dana brod za prevoz kontenjera stoji zaglavljen u Sueckom kanalu i time ugrožava globalni lanac snabdevanja. U međuvremenu je osmišljen plan za rešavanje ovog problema.

Pročitajte još:

Brod kompanije Evergrin, čija je dužina jednaka visini nebodera Empajr Stejt Silding u Nju Jorku, od 23. marta stoji zaglavljen u kanalu. Od tada se pokušava pomeriti ovo plovilo teško 224.000 tona.

Građevinskom mehanizacijom sklonjena je velika količina peska oko broda kako bi se olakšalo njegovo pomeranje.

Čelnik uprave za Sueski kanal Osama Rabi izjavio je da će danas pokušati da reši problem traktorima, a pri tome da iskoristi vetar, plimu i oseku.

Istakao je da je sa devet traktora juče pomeren prednji deo broda, a nakon što je prethodno uklonjen pesak.

Ukazao je da je u ovom poduhvatu važno nekoliko faktora, među kojima su vetar, plima i oseka.

U pomoć pristiže  i Američka mornarica stacionirana na Bliskom istoku. Na deblokadu Sueckog kanala čekaju posade 260 brodova koji moraju tuda proći. Među njima je i 13 plovila kojima se prevozi stoka.

Iz Marine Trafica, posvećenog nadzoru pomorskog saobraćaja, naglasili su da se ovaj problem može dodatno zakomplikovati ako se ubrzo ne reši, tačnije može se povećati broj brodova koji će čekati na prolaz kroz Suecki kanal.

Za rešavanje problema angažovana je kompanija Boskalis, inače sestrinska firma nizozemske kompanije SMIT Savejdž. Namerava da reši problem početkom sledeće sedmice.

Peter Berdovski iz Boskalisa je potvrdio da će pokušati to da uradi bez sklanjanja kontejnera sa broda dugog 400 metara i širokog 59 metara. Naveo je da su na putu dva traktora vučne snage od skoro 400 tona. Očekuje da će doći tokom ovog vikenda.

Pročitajte i:

Kao značajno označava to što prednji deo broda nije u potpunosti zaglavljen u pesku i blatu, što bi mogla biti olakšavajuća okolnost. Nada se da će ovo, kao i očekivana plima od 40-50 centimetara tokom iduće nedelje doprineti pomeranju broda.

Berdovski je kazao da postoji i plan B, a to je da se iskoristi kran kojim će se skloniti kontejneri. Po njegovom mišljenju, moralo bi se skloniti 600 kontejnera kako bi brod bio lakši. Ali, ukazao je da bi to moglo biti vrlo izazovno, jer se oko broda nalazi pustinja. Zato se postavlja pitanje gde ostaviti kontejnere.

Ranije su stručnjaci upozorili da bi rešavanje ovog problema moglo da potraje danima, možda čak i sedmicama.

Pretpostavlja se da se brod poprečio u kanalu zbog jakih udara vetra. Zbog toga druge kompanije strahuju da će izgubiti mnogo novca čekajući da se on pomakne.

BONUS VIDEO:

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar