Sinoć se u Grčkoj dogodila nezapamćena tragedija u kojoj su stradale najmanje 36 osobe, a više od 85 je povređeno. Do nje je došlo kada se putnički voz sa više od 350 ljudi sudario sa teretnim vozom, nešto pre ponoći. Uzrok najsmrtonosnije železničke nesreće u Grčkoj u poslednjih nekoliko decenija je nepoznat, a grčki mediji pišu da dosadašnja istraga ukazuje da su se oba voza kretala istom železničkom prugom, umesto različitim, za šta je najverovatnije kriva loše regulisana signalizacija.
Kako navode, trenutno je jedino izvesno da se teretni voz kretao silazno, umesto uzlazno, piše Protothema.
Dakle, prema prvim informacijama, tragična nesreća se može pripisati ljudskoj grešci, tačnije licu koje je bilo zaduženo za regulisanje železničkog saobraćaja u trenutku tragedije.
Takođe, utvrđeno je da su se oba voza kretala neverovatno velikom brzinom. Pretpostavlja se dežurni šef stanice u Larisi nije okrenuo ključeve, preko kojih se na čvorovima mehanički reguliše prolaz vozova i tako poslao dva voza na istu liniju.
Predsednik udruženja mašinovođa OSE, Kostas Genidunijas, rekao je da bi sve bilo izbegnuto da je svetlosna signalizacija funkcionisala.
„Dešavalo se da se poslednjih godina javljamo kako elektronski sistemi ne rade i sve se radi ručno na osovini Atina-Solun. Da su svetla radila, vozači bi videli crvene signale i stali“, rekao je Genidunijas.
Tako je došlo do toga da su se vozovi kretali istom železničkom prugom, umesto odvojenim.
To je dovelo do tragedije sa veliki brojem žrtava, a spasioci od ponoći rade na licu mesta, ali kako sami svedoče, sada iz vagona izvlače samo beživotna tela.
Nakon sudara dva voza, izbio je veliki požar. Većina vagona je potpuno uništena, a putnici su preživeli horor u zapaljenim vagonima i panično pokušavali da pobegnu napolje.
BONUS VIDEO Snimci dronom jutro posle sudara vozova u Grčkoj